Pierwszy Fiat Tipo z lat 1988-2015 było większym "bratem" Fiata Uno, jednak już bardziej skomplikowanym technicznie, a bogate wyposażenie elektryczne zamiast atutem stało się słabym punktem tego modelu z uwagi na liczne usterki. Później Fiat próbował tego samego jeszcze raz w kompaktowym Stilo, wyposażonym jak auto klasy premium. Efekt ten sam – ciągłe uciążliwe awarie. W końcu nadeszło ostatnie Bravo, bardzo fajny pojazd kompaktowy, niestety, już nieprodukowany.

Fiat Tipo, którego prezentujemy, mocno plami historię nazwy "Tipo", bowiem mimo niewątpliwie wysokich walorów użytkowych i kompaktowego formatu obecny model to pojazd z grupy "low cost". Czyli możliwie największe auto za jak najmniejsze pieniądze i z maksymalnym zarobkiem dla producenta. I tu ciekawostka: auta niskobudżetowe przestały już być tanie w zakupie w salonie, a do tego uzyskują wysokie ceny na rynku samochodów używanych.