Do nowych technologii należy m.in. system przeciwdziałający skutkom zderzenia, który montowany będzie w Acura RL, nowe elementy bezpieczeństwa i bardziej zaawansowany układ jezdny nowej generacji Hondy Civic oraz wdrażany do Hondy Pilot system Variable Cylinder Management (VCM). Prezydent Hondy, Takeo Fukui, zapowiedział także na targach w Detroit leasing samochodów z napędem ogniw paliwowych klientom indywidualnym.

Jesienią na rynku pojawi się Acura RL2006 wyposażona w Collision Mitigation Brake System (CMBS) + E-Pretensioners, najbardziej obecnie zaawansowany system zapobiegający kolizji. System CMBS, wykorzystując radar namierzający inne obiekty na drodze, ostrzega kierowcę, sygnałem świetlnym i dźwiękowym, o zagrożeniu i napina pasy bezpieczeństwa. Jeżeli kolizja jest nieunikniona system rozpoczyna automatyczne hamowanie.

Zgodnie z planem "Bezpieczeństwo dla każdego" wprowadzone zostaną zmiany w Hondzie Civic, której nowa wersja trafi do sprzedaży jesienią 2005. Jej standardowe wyposażenie na rynku amerykańskim będzie obejmować: ABS, boczne kurtyny powietrzne, boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera podróżującego z przodu z systemem Occupant Position Detection System (OPDS), przed odpaleniem poduszki określającym pozycje zajmowane przez użytkowników przednich foteli oraz elementy bezpieczeństwa pieszych.

Honda zamierza także udoskonalać i bardziej powszechnie wdrażać technologie ekonomicznego zużycia paliwa, między innymi technologie hybrydowe oraz system Variable Cylinder Management (VCM). Ten ostatni zastosowany zostanie w Hondzie Pilot, która także zadebiutuje jesienią. By zredukować ilość zużywanego paliwa system VCM dezaktywuje trzy z sześciu cylindrów silnika w czasie stabilnej jazdy, zwalniania i w warunkach małego przeciążenia silnika. Po raz pierwszy na rynku amerykańskim system pojawił się w roku 2004 w Hondzie Odyssey 2005 i Hondzie Accord Hybrid 2005.

Honda Civic 2005 wyposażona zostanie także w technologie i-VTEC gwarantujące ekonomiczność jazdy oraz redukcję szkodliwych spalin. Honda Civic Hybrid, dzięki udoskonaleniom hybrydowej technologii IMA, zaproponuje niższe zużycie paliwa i wyższe osiągi. Civic GX z instalacją gazową w dalszym ciągu produkowana będzie w Ohio.

Samochody z napędem ogniw paliwowych udostępnione zostaną klientom indywidualnym. Honda rozpoczęła poszukiwanie pierwszych prywatnych odbiorców modelu FCX, jedynego pojazdu z napędem ogniw paliwowych, który uzyskał homologację US EPA i CARB (California's Air Resources Board). Pojazd wyposażony jest w stos paliwowy Honda FC Stack zdolny do pracy w temperaturach poniżej 0 st.C.