Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat IIHS

IIHS

SUV-y są niebezpieczne. Badania wypadków zaskoczyły
Aktualności

SUV-y są niebezpieczne. Badania wypadków zaskoczyły

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Testy zderzeniowe tych samych modeli aut z różnych okresów. Różnice są ogromne [WIDEO]
Aktualności

Testy zderzeniowe tych samych modeli aut z różnych okresów. Różnice są ogromne [WIDEO]

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Samochód nie zawsze zahamuje sam. Asystenci kierowcy też są zawodni
Aktualności

Samochód nie zawsze zahamuje sam. Asystenci kierowcy też są zawodni

Na nowoczesnych układach wspomagających kierowcę nie można polegać jak na Zawiszy. Amerykanie z organizacji IIHS alarmują, że wciąż wiele brakuje współczesnym systemom, które mają pomóc kierowcy w uniknięciu wypadku. Oto lista modeli, w których ryzyko kolizji rośnie wraz z pogarszającą się widocznością.

Czterodrzwiowy Jeep Wrangler znów oblał amerykański crash-test. Przewrócił się!
Aktualności

Czterodrzwiowy Jeep Wrangler znów oblał amerykański crash-test. Przewrócił się!

Pierwszy raz czterodrzwiowy Jeep Wrangler "przepadł" w amerykańskim crash-teście organizowanym przez Insurance Institute for Highway Safety w 2019 roku. Wtedy po uderzeniu w przesuniętą barierę przewrócił się na bok. Koncern Stellantis wprowadził w pojeździe modyfikacje, które miały ograniczać ryzyko przewrócenia się samochodu w razie uderzenia przodem w przeszkodę, ale – jak widać – nie udało się. Najnowszy test wykazał, że auto dalej lubi się przewracać.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Nietypowe rondo "psia kość" w USA
Aktualności

Nietypowe rondo "psia kość" w USA

Na przedmieściach Indianapolis, w Carmel, prowadzony jest nietypowy jak na Stany Zjednoczone eksperyment. Miasto może poszczycić się większą liczbą rond niż jakiekolwiek inne miasto w USA - ma ich ponad 100 - a jedno z nich jest bardzo nietypowe.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
A czy ty widzisz wielkiego misia? Nowy sposób na badanie kierowców
Aktualności

A czy ty widzisz wielkiego misia? Nowy sposób na badanie kierowców

Ogromny różowy miś w odblaskowej kurtce, przyczepiony do tylnej klapy - można go spotkać na amerykańskich autostradach. Nie jest to jednak żadna nowa zabawa. Amerykańscy badacze z instytutu drogowego bezpieczeństwa IIHS sprawdzają czujność kierowców korzystających z aktywnych i adaptacyjnych tempomatów. Wyniki badań są dość zaskakujące.

Niewielki wzrost prędkości ma śmiertelne konsekwencje!
Aktualności

Niewielki wzrost prędkości ma śmiertelne konsekwencje!

Nowe testy przeprowadzone m.in. przez instytut IIHS w USA pokazują, że nawet niewielki wzrost prędkości decyduje o tym, czy pasażerowie zostaną tylko ranni, czy zginą.

Układy asystujące – bardziej szkodzą niż pomagają kierowcy?
Multimedia

Układy asystujące – bardziej szkodzą niż pomagają kierowcy?

Im mniejszy wysiłek i skupienie ze strony kierowcy tym może być gorzej. Układy zautomatyzowanej jazdy mogą bowiem dezorientować kierowców - alarmuje instytut bezpieczeństwa ruchu drogowego IIHS.

Jeep Wrangler wywrócił się podczas testu zderzeniowego
Aktualności

Jeep Wrangler wywrócił się podczas testu zderzeniowego

Potrzeba było aż trzech prób, by ocenić poziom bezpieczeństwa nowego Jeepa Wranglera. Oba testy zderzeniowe amerykańskiej organizacji IIHS Wrangler skończył bowiem efektownymi wywrotkami. Nietrudno zgadnąć, że ostateczne noty dla samochodu są dość marne.

Z tyłu nie tak bezpiecznie jak z przodu - Amerykanie zmieniają procedurę testów zderzeniowych
Aktualności

Z tyłu nie tak bezpiecznie jak z przodu - Amerykanie zmieniają procedurę testów zderzeniowych

Lepiej siadać z przodu czy z tyłu? Według badań amerykańskiego instytutu IIHS bezpieczniej jest na przednich fotelach niż na tylnej kanapie. Amerykanie zmieniają zatem procedurę testów zderzeniowych.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.