Auto Świat Wiadomości Aktualności Czterodrzwiowy Jeep Wrangler znów oblał amerykański crash-test. Przewrócił się!

Czterodrzwiowy Jeep Wrangler znów oblał amerykański crash-test. Przewrócił się!

Pierwszy raz czterodrzwiowy Jeep Wrangler "przepadł" w amerykańskim crash-teście organizowanym przez Insurance Institute for Highway Safety w 2019 roku. Wtedy po uderzeniu w przesuniętą barierę przewrócił się na bok. Koncern Stellantis wprowadził w pojeździe modyfikacje, które miały ograniczać ryzyko przewrócenia się samochodu w razie uderzenia przodem w przeszkodę, ale – jak widać – nie udało się. Najnowszy test wykazał, że auto dalej lubi się przewracać.

Kadr z crash-testu IIHS, Jeep Wrangler 2022
YotuTube
Kadr z crash-testu IIHS, Jeep Wrangler 2022
  • SUV Jeepa przewrócił się na bok po uderzeniu przodem w przeszkodę
  • Problem dotyczy wersji czterodrzwiowej zaprezentowanej w 2018 roku
  • Jakkolwiek przestrzeń pasażerska przetrwała uderzenie w dobrym stanie, przewrócenie się samochodu rodzi ryzyko powstania obrażeń u pasażerów.
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Zmiany wprowadzone w aucie przez producenta po tym, jak w 2019 roku testowany samochód przewrócił się podczas analogicznego testu, nie przyniosły satysfakcjonującej poprawy. I tym razem wysokie auto uległo kontrolowanej destrukcji po uderzeniu w przeszkodę, następnie jednak wybiło się w górę i ostatecznie przewróciło na prawy bok.

Starszy Jeep Wrangler był bezpieczniejszy

Co ciekawe, poprzednia generacja tego modelu otrzymała wysokie noty w teście zderzeniowym organizowanym przez Insurance Institute for Highway Safety. Obecny test czterodrzwiowy Wrangler zaliczył na poziomie "marginal" – to odpowiednik "miernego", prawie najniższy możliwy wynik.

Do tak złego wyniku przyczyniło się też nieprawidłowe zadziałanie zabezpieczeń pirotechnicznych – nie zadziałał boczny airbag chroniący głowę kierowcy.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji