• SUV Jeepa przewrócił się na bok po uderzeniu przodem w przeszkodę
  • Problem dotyczy wersji czterodrzwiowej zaprezentowanej w 2018 roku
  • Jakkolwiek przestrzeń pasażerska przetrwała uderzenie w dobrym stanie, przewrócenie się samochodu rodzi ryzyko powstania obrażeń u pasażerów.
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Zmiany wprowadzone w aucie przez producenta po tym, jak w 2019 roku testowany samochód przewrócił się podczas analogicznego testu, nie przyniosły satysfakcjonującej poprawy. I tym razem wysokie auto uległo kontrolowanej destrukcji po uderzeniu w przeszkodę, następnie jednak wybiło się w górę i ostatecznie przewróciło na prawy bok.

Starszy Jeep Wrangler był bezpieczniejszy

Co ciekawe, poprzednia generacja tego modelu otrzymała wysokie noty w teście zderzeniowym organizowanym przez Insurance Institute for Highway Safety. Obecny test czterodrzwiowy Wrangler zaliczył na poziomie "marginal" – to odpowiednik "miernego", prawie najniższy możliwy wynik.

Do tak złego wyniku przyczyniło się też nieprawidłowe zadziałanie zabezpieczeń pirotechnicznych – nie zadziałał boczny airbag chroniący głowę kierowcy.