Przeprojektowane zderzaki, większy chromowany grill, nowe światła (tylne wykonano w technologii LED), pokrywa bagażnika ze zintegrowanym spoilerem to najbardziej rzucające się w oczy elementy zmodernizowanego nadwozia. Bez wątpienia auto po liftingu wygląda szlachetniej, a jednocześnie bardziej sportowo.
Mniej przycisków na desce rozdzielczej, ale czy lepiej?
We wnętrzu także napotkamy dużo zmian. Deska rozdzielcza otrzymała nowe, lepsze jakościowo materiały, a na panelu centralnym zmniejszono liczbę przycisków. Specjaliści z Opla, redukując liczbę przycisków na panelu centralnym. W rzeczywistości część z nich przeniesiono gdzie indziej, a precyzyjniej – w aż trzy miejsca (na kierownicę - sterowanie komputerem pokładowym i zmiana motywów zegarów, przyciskami nad wyświetlaczem - sterujących m.in. pracą zawieszenia, systemem ESP, czujnikami parkowania i asystentem parkowania, na ekranie dotykowym - zmiana ustawień telefonu, radia, nawigacji, programu sportowego).
Personalizacja nadwozia wg Opla
Kierowca zmodernizowanego modelu mają szerokie pole do indywidualizacji auta. Nie mamy to na myśli możliwości składania tylnej kanapy, a zmiany wyglądu wskaźników oraz dostosowania układu jezdnego do własnych potrzeb. W pierwszym przypadku prowadzący Insignię może zmieniać motywy prędkościomierza, do wyboru są ekrany: sportowy - o wyglądzie klasycznego ze wskazówką oraz turystyczny - prędkość wyświetlana cyfrowowo. W drugim - za pośrednictwem przycisków na desce rozdzielczej lub ekranu dotykowego (sterowanego TouchPadem lub dotykowo) możne sterować pracą adaptacyjnego zawieszenia FlexRide (trzy tryby: Sport, Tour i Normal).
Zmodernizowane podwozie ciszej pracuje i lepiej wybiera nierówności drogi, a dzięki aktywnemu zawieszeniu (3500 zł) można dostosować jego pracę do preferencji użytkownika. Nowe zawieszenie jednocześnie pozwala na szybszą i bezpieczniejszą jazdę na zakrętach. Insignię prowadzi się także lepiej za sprawą bardziej precyzyjnego układu kierowniczego (zwłaszcza w trybie sportowym).
Dane techniczne - Opel Insignia 1.6 Turbo
Silnik t.benz. R4/16Moc 170 KMMoment 260 (280 ) NmPrzyspieszenie 0-100 km/h 9,2 sPrędkość maksymalna 220 km/hŚrednie zużycie paliwa 5,9 l/100 km
Cena auta testowego - Opel Insignia 1.6 Turbo Cosmo: 109 650 zł
Plusy:
- dynamiczny i oszczędny silnik,
- komfortowe zawieszenie
- dobre prowadzenie
- wysoka jakość wykonania
- bogate wyposażenie
- duża liczba elektronicznych asystentów
- możliwość personalizacji auta
Minusy:
- mało intuicyjna obsługa urządzeń pokładowych
- wysoka cena zakupy
- sterowanie głosowe tylko w jezyku niemieckim i angielskim
- mała ilość miejsca w 2. rzędzie foteli
WIĘCEJ NA TEMAT TESTU INSIGNII ZNAJDZIECIE W NAJBLIŻSZYM NUMERZE “AUTO ŚWIAT”