Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...
Auto Świat Kokpit

Kokpit

Kosmiczne kokpity z dawnych lat - czy wiesz z jakich aut pochodziły?

Kosmiczne kokpity z dawnych lat - czy wiesz z jakich aut pochodziły?

Cyfrowe deski rozdzielcze, wraz z systemami informacyjno-rozrywkowymi z ekranami dotykowymi, są coraz częściej spotykane w nowoczesnych samochodach. Co ważne, nie jest to już domeną marek premium czy modeli z wyższej półki, a elektroniczne wyświetlacze pojawiają się już w każdym segmencie. Często za dodatkową opłatą, ale coraz częściej również w standardzie. Warto jednak wiedzieć, że cyfrowe kokpity to nie wymysł ostatnich lat – producenci samochodów zaczęli je wdrażać już w latach 70. i 80. ubiegłego wieku.

Najbrzydsze deski rozdzielcze w autach z lat 90. Od Mercedesa po Toyotę

Najbrzydsze deski rozdzielcze w autach z lat 90. Od Mercedesa po Toyotę

Lata 90. przyniosły kilka ewidentnie brzydkich samochodów, ale były też i takie, które z zewnątrz wyglądały całkiem OK, a w środku... Oto nasze subiektywne zestawienie najmniej atrakcyjnych desek rozdzielczych tamtej dekady.

BMW serii 3 po face liftingu – co się zmienia w wizytówce bawarskiego koncernu?

BMW serii 3 po face liftingu – co się zmienia w wizytówce bawarskiego koncernu?

Wygładzone nadwozie, nowoczesny kokpit, nowe multimedia z aktualnym systemem operacyjnym, rezygnacja z ręcznej skrzyni biegów i lepsze wyposażenie seryjne, ale i wyższa cena – to wszystko w BMW serii 3 po face liftingu.

Tak wygląda "biuro" kierowcy wyścigowego Alpine A480

Tak wygląda "biuro" kierowcy wyścigowego Alpine A480

Od czasu wybuchu pandemii wielu z nas nie chodzi do biura. Zamiast tego łączymy się z firmowymi sieciami zewsząd, gdzie tylko sięgają macki internetu. Ale wśród tych mniej lub bardziej kreatywnych miejsc pracy jest jedno godne pozazdroszczenia — to kokpit bolidu Alpine A480 startującego w legendarnym wyścigu 24h Le Mans.

Faurecia i Hella łączą się. Powstał siódmy co do wielkości producent części motoryzacyjnych

Faurecia i Hella łączą się. Powstał siódmy co do wielkości producent części motoryzacyjnych

Powiększona grupa będzie siódmym co do wielkości producentem części motoryzacyjnych na świecie. Na częściach jednak nie znajdziemy nazwy Forvia, elementy będą nosiły swoje dotychczasowe nazwy.

Kokpity przyszłości z przeszłości

Kokpity przyszłości z przeszłości

Poprzednio główne wskaźniki aut pokazujące tylko cyfry nie zyskały specjalnej popularności. Pokazujemy kilkanaście najbardziej niezwykłych rozwiązań samochodowych kokpitów z historii motoryzacji.

Jak odświeżyć porysowane plastiki i drewno - wnętrze na wysoki połysk

Jak odświeżyć porysowane plastiki i drewno - wnętrze na wysoki połysk

Kiedyś modne były fornirowane panele i listwy ze sklejki pokryte grubo błyszczącą żywicą (Mercedes), potem częściej stosowano lakierowany drewnopodobny plastik. Dziś w bardzo wielu autach spotyka się tzw. piano-black, czyli polerowany, błyszczący czarny plastik „fortepianowy”. Wszystkie te rozwiązania łączy to, że łatwo rysują się i matują, a „piano-black” chyba najbardziej. I jeszcze jedno: im tworzywo bardziej podatne na rysowanie, tym łatwiej przywrócić mu fabryczny wygląd.

Hyundai stworzył kierownicę z dwoma wyświetlaczami dotykowymi

Hyundai stworzył kierownicę z dwoma wyświetlaczami dotykowymi

Hyundai pochwalił się najnowszymi efektami prowadzonych prac nad wirtualnym kokpitem samochodu przyszłości. Dużo uwagi poświęcono kierownicy. Usunięto z niej wszystkie przyciski i zastąpiono wyświetlaczami dotykowymi.

Deska rozdzielcza nie musi błyszczeć

Deska rozdzielcza nie musi błyszczeć

Dzięki dobremu preparatowi do czyszczenia deski rozdzielczej nie tylko skutecznie wyczyścicie kokpit, ale również zabezpieczycie go przed przedwczesnym zużyciem..

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test