BMW Panoramic iDrive
Nowa koncepcja obsługi BMW składa się z czterech elementów. Pierwszym i chyba najważniejszym jest wspomniany już wyświetlacz BMW Panoramic Vision. Czarna powierzchnia rozciąga się pomiędzy przednimi słupkami, a prezentowane na niej informacje są widoczne dla wszystkich osób w samochodzie. Najważniejsze dane wyświetlane są bezpośrednio na linii wzroku kierowcy.
Jeszcze wyżej nad kierownicą może znaleźć się opcjonalny wyświetlacz przezierny BMW 3D Head-Up, przekazujący np. wskazówki nawigacyjne.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoOczywiście na środku kokpitu znajduje się ekran dotykowy. BMW podkreśla, że jest on umieszczony blisko kierownicy w idealnej pozycji dla prowadzącego. Wybrane sześć widżetów można przenosić do wyświetlacza panoramicznego, wystarczy przesunąć je palcem po wyświetlaczu centralnym.
Nie można pominąć samej kierownicy, lekko spłaszczonej i z dodatkowymi ramionami na górze, bo za nią nie ma już wyświetlacza. Na pierwszy rzut oka wielofunkcyjna kierownica nie zdradza wszystkich swoich możliwości — niektóre przyciski są podświetlane wtedy, kiedy dana funkcja jest aktywna, np. zielony przycisk do odebrania połączenia.
Według zapewnień niemieckiego producenta nowy system stanowi udane połączenie analogowych i cyfrowych elementów sterujących, sterowania dotykowego oraz głosowego. Zaawansowany BMW Panoramic iDrive oznacza także nowy system operacyjny BMW Operating System X.
Zmiany zapoczątkuje BMW Neue Klasse
Nowa koncepcja wyświetlacza i obsługi jest skalowalna, więc BMW Panoramic iDrive będzie instalowany we wszystkich nowych modelach bawarskiej marki od końca 2025 r., niezależnie od segmentu czy rodzaju napędu. Pierwszym będzie Neue Klasse (dowiedz się więcej).