Podobnie jak w 2008 roku, Polacy przygotują dwa pojazdy - Kropelkę, która zostanie zgłoszona w kategorii "Prototypów", oraz Mikrusa, który wystartuje w kategorii "UrbanConcept".

Kształt prototypowej Kropelki nawiązuje do stylizacji pojazdu startującego w poprzednich Shell Eco-marathonach. To jednak zupełnie nowa konstrukcja. Poprawkom poddano praktycznie każdy element mechaniczny. Modyfikacje miały na celu poprawę stateczności pojazdu, zmniejszenie oporów toczenia oraz zwiększenie sprawności układu przeniesienia napędu.

Pojazd został wykonany niemal w całości z włókien węglowych, które zwiększyły wytrzymałość konstrukcji przy jednoczesnej redukcji masy. Zmianom poddano także układ sterowania Kropelką. Pojawiła się w nim lżejsza rama oraz kompozytowe mocowanie widelca. W celu zwiększenia stateczności pojazdu obniżono położenie środka ciężkości, co osiągnięto poprzez niższe osadzenie siedziska kierowcy.

Do napędu Kropelki posłużył silnik Ryobi o pojemności 25 ccm. Serce pojazdu zostało wyposażone w pośredni wtrysk paliwa oraz szereg czujników, które przekazują informacje do komputera sterującego. Zastosowanie elektroniki ułatwiło monitorowanie pracy silnika i optymalizację jego ustawień, co ma przełożyć się na zmniejszenie zapotrzebowania na paliwo.

Zmodernizowano także układ rozruchowy, w którym pojawił się elektryczny starter. Z kolei w układzie przeniesienia napędu zastosowano sprzęgło z możliwością regulacji. Ma to zmniejszyć straty energii podczas startu pojazdu. Kolejne oszczędności mają przynieść opony o minimalnych oporach toczenia.

We wnętrzu pojazdu zainstalowano dwa pulpity. Na pierwszym znalazł się prędkościomierz oraz system informujący kierowcę o przekraczaniu dozwolonych przyspieszeń bocznych podczas pokonywania zakrętów. Drugi pulpit zawiera większość przycisków oraz ekran informacyjny.

Do zmagań w kategorii "UrbanConcept" Polacy przygotowali natomiast pojazd Urban Car Mikrus. Prace nad Mikrusem miały przede wszystkim zmniejszyć masę autka oraz poprawić jego niezawodność. Obniżenie ciężaru było konieczne ze względów regulaminowych - pojazd biorący udział w Shell Eco-marathonie w kategorii Urban Concept musi legitymować się masą nieprzekraczającą 160 kg. Auto, jakim Polacy startowali w ubiegłym roku, ważyło ponad 50 kilogramów więcej, Co najlepiej świadczy o ogromie wykonanych prac.

Poprawki nie ominęły również przedniego zawieszenia. Jeden z dwóch pasów kompozytu - pełniących do tej pory rolę elementu resorującego - zastąpiono sprężyną gazową, co zmniejszyło sztywność zawieszenia i poprawiło komfort jazdy.

Mikrus zgłoszony do tegorocznego Shell Eco-marathonu będzie napędzany benzynowym silnikiem Honda GX 200 o mocy 5,5 KM. Moment obrotowy zostanie przeniesiony na tylną oś za pośrednictwem szeregu przekładni i sprzęgieł jednokierunkowych, które wyeliminowały konieczność stosowania mechanizmu różnicowego.

Największą innowację w tegorocznym Mikrusie stanowi układ elektroniczny, który będzie dostarczał kompleksowych informacji o pracy poszczególnych podzespołów pojazdu. Dotykowy wyświetlacz może pokazać aktualną oraz średnią prędkość, chwilowe i średnie zużycie paliwa, jak również stopień poślizgu sprzęgła. Zebrane informacje można przenieść do komputera i poddać szczegółowym analizom.