Rok temu, gdy do Mikołajek przyjechali najlepsi rajdowi kierowcy świata z Francuzem Sebastienem Loebem na czele, 66. Rajd Polski był po raz pierwszy w historii rundą mistrzostw świata. Hołowczyc jadący Fordem Focusem WRC zajął wtedy szóste miejsce. To jest najlepszy rezultat w historii startów Polaków w rajdowych mistrzostwach świata WRC.

- Jedziemy w moim ulubionym Rajdzie Polski, który jest równocześnie najważniejszą imprezą motoryzacyjną rozgrywaną w kraju. Nie ukrywam, że marzę o zwycięstwie i będę o nie walczył. Miałem długą przerwę w startach w rajdach płaskich, dlatego mocno trenuję, aby być jak najlepiej przygotowanym. W nadchodzący weekend wystartuję w Rajdzie Warmińskim, który będzie sprawdzianem przed rundą mistrzostw Europy. W Rajdzie Polski pojadą czołowi kierowcy Europy, zapowiada się bardzo ciekawa walka - powiedział PAP Hołowczyc.

W Rajdzie Polski (4-6 czerwca) Hołowczyc pojedzie w barwach Orlen Teamu Peugeotem 207 S 2000. Po raz ostatni olsztynianin takim autem startował dwa lata temu. Dlatego teraz, aby liczyć na dobry wynik, konieczne są intensywne treningi. - Chcę wyeliminować efekt rozpędzania, który miałem podczas zeszłorocznego startu, gdzie zabrakło trochę czasu na oswojenie się z samochodem klasy WRC - przyznał zawodnik.

Głównym celem byłego rajdowego mistrza Europy są obecnie przygotowania do Rajdu Dakar 2011, który w styczniu odbędzie się na trasach w Argentynie i Chile. Po awarii technicznej Nissana Navara, która wyeliminowała go z walki o czołowe lokaty w tym roku, kierowca z Olsztyna ponownie zapowiada walkę o zwycięstwo.

- Mam nadzieję, że samochód, jakim będę teraz dysponował, już mnie nie zawiedzie" - zapowiedział we wtorek Hołowczyc. Nie zdradził jednak, jakim autem planuje pojechać w Dakarze 2011. Prowadzimy w tej sprawie rozmowy - dodał.

Rajd Polski jest najstarszą imprezą w Polsce oraz drugą w Europie, po Monte Carlo. Krzysztof Hołowczyc jest pierwszym Polakiem, który po dwudziestu latach dominacji kierowców z zagranicy, triumfował w tym rajdzie w roku 1996. Wówczas Rajd Polski rozgrywano na nawierzchni asfaltowej, a trasa zlokalizowana była na Dolnym Śląsku. Kierowca z Olsztyna triumfował także w pierwszej szutrowej edycji imprezy w 2005 roku, gdy rajd został rozegrany na Mazurach.