Tegoroczny raport przedstawia Color Matrix – estymację Axalta popularności kolorystycznej samochodów stosowaną w procesie przygotowywania przyszłej produkcji pojazdów.
"Nasze dane z Raportu Popularności Kolorów nie tylko pokazują, jakie kolory są preferowane przez konsumentów, ale – co najważniejsze, umożliwiają nam przewidywanie przyszłych trendów w tym zakresie. Co roku projektanci pracujący dla naszych klientów – producentów samochodów czerpią informacje z naszych zaawansowanych prognoz przy podejmowaniu ważnych decyzji związanych z wyborem kolorów do nowych pojazdów w produkcji z wyprzedzeniem dwóch do czterech lat” - mówi David Fischer, Vice Prezydnet Marketingu w zakresie globalnej działalności Axalta związanej w rynkiem OEM.
Tegoroczne prognozy , które obejmują perspektywę kilku lat w przód, biorą pod uwagę szereg typów kolorystycznych, które najprawdopodobniej wywierać będą wpływ na globalny rynek motoryzacyjny.
Nadchodzące trendy kładą nacisk na cztery grupy kolorów: odcienie pastelowe, kolory ostre, wersje przytłumione, jak również ciemne odcienie. Matryca kolorów obejmuje odcienie metaliczne drobno- lub gruboziarniste, kolory jednorodne, lakiery barwione, lakiery 3-warstowowe oraz odmiany perłowe. Zaawansowane technologie kolorystyczne opracowane przez globalne zespoły badawczo- rozwojowe Axalta dalej poszerzają paletę kombinacji stylów kolorystycznych.
"Nasi globalni specjaliści ds. kolorów tworzą receptury kolejnej generacji, aby spełniać wymagania stale zmieniającego się rynku" -mówi Nancy Lockhart, Axalta Color Marketing Manager.
Światowe dane kolorystyczne wykazują, że już czwarty rok z rzędu przy udziale 29-procentowym biel pozostaje najpopularniejszym odcieniem na pojazdach samochodowych, podczas gdy kolory takie jak czerwień, błękit i żółty zaczynają powoli powracać, odnotowując wzrost o 1 procent,.
Czerń, z udziałem 19 procent, nadal utrzymuje silną pozycję na rynku, lecz odnotowała spadek o jeden procent w porównaniu do zeszłego roku.
Światowe dane kolorystyczne wykazują, że już czwarty rok z rzędu przy udziale 29-procentowym biel pozostaje najpopularniejszym odcieniem na pojazdach samochodowych, podczas gdy kolory takie jak czerwień, błękit i żółty zaczynają powoli powracać, odnotowując wzrost o 1 procent,. Czerń, z udziałem 19 procent, nadal utrzymuje silną pozycję na rynku, lecz odnotowała spadek o jeden procent w porównaniu do zeszłego roku.
Bardzo widoczna jest zdecydowana preferencja dla bieli, która osiąga 30 procent, przy najczęstszym jej stosowaniu w Korei Południowej – 34 procent. Popularność czerni nieco się zmniejszyła, lecz nadal pozostaje na drugim miejscu osiągając 19 procent.
Czerń jest najbardziej popularnym kolorem dla pojazdów luksusowych w Chinach, osiągając poziom 24 procent. Niebieski jest bardziej popularny w Japonii, niż w innych krajach w Azji.
W Europie odnotowano największą liczbę pojazdów niebieskich na drogach, przy czym największe preferencje są dla odcieni jasnych i średnich
Znaczna zwyżka liczby pojazdów w kolorze niebieskim została odnotowana w kategoriach pojazdów kompaktowych/sportowych oraz w segmencie MPV.
Spadła popularność koloru srebrnego. Biel odnotowala spadek o 2 procent. Zieleń nie przyciąga zainteresowania kupujących, a jej popularność jest jedynie jednoprocentowa.
Biel zajmuje pierwsze miejsce osiągając 25 procent. Czerwień, bardziej popularna w Ameryce Północnej, niż w innych regionach, osiągnęła 3-procentowy wzrost popularności.
Popularność bieli, srebra i czerni spadła o jeden procent w bieżącym roku.
Lakiery perłowe są najpopularniejsze w Stanach Zjednoczonych. Jednorodna biel jest preferowana w Meksyku.
Silna preferencja dla bieli osiągającej 27 procent wszystkich pojazdów, oraz srebrnego, 25 procent, dowodzi, że jasne kolory nadal pozostają najbardziej popularne.Czerń zajmuje trzecie miejsce w rankingu popularności osiągając 12 procent. W bieżącym roku czerwień odnotowała wzrost o jeden procent osiągając poziom 11 procent, dowodząc wzrostu preferencji dla zdecydowanych kolorów.