Tegoroczny raport przedstawia Color Matrix – estymację Axalta popularności kolorystycznej samochodów stosowaną w procesie przygotowywania przyszłej produkcji pojazdów.

"Nasze dane z Raportu Popularności Kolorów nie tylko pokazują, jakie kolory są preferowane przez konsumentów, ale – co najważniejsze, umożliwiają nam przewidywanie przyszłych trendów w tym zakresie. Co roku projektanci pracujący dla naszych klientów – producentów samochodów czerpią informacje z naszych zaawansowanych prognoz przy podejmowaniu ważnych decyzji związanych z wyborem kolorów do nowych pojazdów w produkcji z wyprzedzeniem dwóch do czterech lat” - mówi David Fischer, Vice Prezydnet Marketingu w zakresie globalnej działalności Axalta związanej w rynkiem OEM.

Tegoroczne prognozy , które obejmują perspektywę kilku lat w przód, biorą pod uwagę szereg typów kolorystycznych, które najprawdopodobniej wywierać będą wpływ na globalny rynek motoryzacyjny.

Nadchodzące trendy kładą nacisk na cztery grupy kolorów: odcienie pastelowe, kolory ostre, wersje przytłumione, jak również ciemne odcienie. Matryca kolorów obejmuje odcienie metaliczne drobno- lub gruboziarniste, kolory jednorodne, lakiery barwione, lakiery 3-warstowowe oraz odmiany perłowe. Zaawansowane technologie kolorystyczne opracowane przez globalne zespoły badawczo- rozwojowe Axalta dalej poszerzają paletę kombinacji stylów kolorystycznych.

"Nasi globalni specjaliści ds. kolorów tworzą receptury kolejnej generacji, aby spełniać wymagania stale zmieniającego się rynku" -mówi Nancy Lockhart, Axalta Color Marketing Manager.

Światowe dane kolorystyczne wykazują, że już czwarty rok z rzędu przy udziale 29-procentowym biel pozostaje najpopularniejszym odcieniem na pojazdach samochodowych, podczas gdy kolory takie jak czerwień, błękit i żółty zaczynają powoli powracać, odnotowując wzrost o 1 procent,.

Czerń, z udziałem 19 procent, nadal utrzymuje silną pozycję na rynku, lecz odnotowała spadek o jeden procent w porównaniu do zeszłego roku.