Sylwetka czterodrzwiowego coupé kryje typowe dla samochodów AMG geny Driving Performance i turbodoładowany silnik o mocy 360 KM oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To najmocniejsza seryjna jednostka 4-cylindrowa na świecie, a przy okazji wyjątkowo oszczędna - CLA 45 AMG zużywa średnio jedynie 6,9 l/100 km (NEDC). Nieznane dotąd standardy w segmencie wyznacza również napęd na obie osie AMG 4MATIC.
- CLA 45 AMG to typowy przedstawiciel rodziny AMG, samochód unikalny i godny pożądania. Najmocniejszy na świecie, produkowany seryjnie silnik 4-cylindrowy oraz zorientowany na osiągi - napęd AMG 4MATIC wiernie oddają ideę Driving Performance - mówi Ola Källenius, szef Mercedes-AMG GmbH.
Mercedes-Benz po raz kolejny tworzy zupełnie nowy segment - podobnie, jak w przypadku modeli CLS 63 AMG Shooting Brake (2012) oraz CLS 55 AMG (2004). W chwili debiutu żaden z nich nie miał bezpośredniej konkurencji, oba stały się jednak inspiracją dla innych producentów.
CLA 45 AMG korzysta z układu napędowego, który napędza już model A 45 AMG: 4-cylindrowego, turbodoładowanego silnika, 7-stopniowej przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT oraz napędu na obie osie AMG 4MATIC.
CLA 45 AMG zajmuje czołowe miejsce w swojej klasie pojemności: 2-litrowy silnik AMG z turbodoładowaniem generuje moc 265 kW (360 KM) oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego i jest najmocniejszą produkowaną seryjnie 4-cylindrową jednostką na świecie. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w ciągu 4,6 s i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (ograniczoną elektronicznie).
Nowa jednostka Mercedes-AMG należy do rodziny BlueDIRECT i wykorzystuje bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa oraz piezoelektryczne wtryskiwacze, a także aluminiową skrzynię korbową, zoptymalizowany pod względem masy układ korbowy z kutym, stalowym wałem, kute tłoki z pierścieniami o ograniczonym tarciu, ścianki cylindrów w technologii NANOSLIDE, chłodzenie wodno-powietrzne, system zarządzania energią oraz funkcję ECO start/stop.
Turbosprężarka twin-scroll i sportowy układ wydechowy AMG
Aby zapewnić odpowiednią reakcję na wciśnięcie pedału gazu, Mercedes-Benz zastosował turbosprężarkę twin-scroll i układ wydechowy o maksymalnej przepustowości. Technologia twin-scroll zapewnia bardziej spontaniczny przyrost ciśnienia doładowania, wykorzystując ciśnienie wsteczne spalin oraz ich temperaturę. W efekcie kierowca szybciej odczuwa przypływ momentu obrotowego już od niskich obrotów.
Sportowy układ wydechowy emituje głęboki, przeszywający dźwięk i wykorzystuje rury o dużym przekroju oraz automatycznie sterowaną klapę wydechu. Podobnie jak agregaty V8 i V12, 2-litrowa jednostka AMG jest montowana ręcznie zgodnie z tradycyjną zasadą AMG: "jeden człowiek, jeden silnik". Specjalna linia montażowa na potrzeby nowej konstrukcji powstała w zakładach Mercedes-Benz w Kölledzie, gdzie produkowane są już wszystkie 4-cylindrowe jednostki BlueDIRECT, napędzające nowe Klasy A i B. Każdy egzemplarz silnika AMG zdobi emblemat z sygnaturą inżyniera odpowiedzialnego za jego montaż.