Ośmiocylindrowy Mercedes klasy C 63 AMG jest już piątą generacją tego modelu w najmocniejszej wersji AMG. Po raz pierwszy C-klasa będąca efektem współpracy firm Daimler-Benz i AMG powstała w 1993 roku, jako C 36 AMG.

Wracając jeszcze na chwilę do silnika, imponujący jest zwłaszcza jego moment obrotowy, który zapewnia niesamowitą wręcz elastyczność. Maksymalny moment wynosi 600 Nm i jest osiągany przy 5.000 obr/min, jednak w całym zakresie obrotów od 2.000 do 6.250 obr/min nie jest on niższy od 500 Nm. To stawia Mercedesa zdecydowanie przed całą konkurencją. C 63 AMG przyspiesza ze startu do prędkości 100 km/h w 4,5 sekundy, maksymalna prędkość, oczywiście elektronicznie ograniczona, wynosi 250 km/h.

Imponująca jednostka benzynowa współpracuje z niemniej godną pochwał siedmiobiegową przekładnią automatyczną (7G-Tronic). Kierowca ma do wyboru tryb komfortowy, sportowy (o ok. 30% szybsza zmiana biegów), a także manualny. W tym celu na kierownicy zamontowane zostały manetki zmiany biegów.

Zastosowany system ESP, działający w trzech trybach, pozwala kierowcy na znacznie więcej. Poza standardowymi pozycjami "On" i "Off", można także aktywować tryb "Sport", w którym interwencja układu została znacznie opóźniona w stosunku do trybu "On".

W stosunku do standardowej klasy C, specjaliści z AMG zmodyfikowali zawieszenie, które stało się zdecydowanie bardziej sportowe. Można zauważyć także drobne zmiany stylistyczne auta. M.in. zmodyfikowany został przód Mercedesa, poszerzono błotniki i nadkola, które skrywają 18-calowe koła (19-calowe w opcji), tylne światła wykonane zostały w technologii LED, pojawiły się podwójna końcówka układu wydechowego oraz delikatny spojler. Wnętrze to połączenie luksusu (skóra) ze sportowym charakterem (fotele i kierownica).