Oficjalny debiut samochodu zaplanowany jest na salon samochodowy we Frankfurcie, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby już teraz zapoznać się z nową generacją Mercedesa Klasy M.

Ten model nie jest szczególnie popularny w naszym kraju, ale teraz może się to zmienić. Popularność SUV-ów stale rośnie, a nowy Mercedes Klasy M ma być tak nowoczesny i komfortowy, że aż roi się w nim od systemów wspomagających kierowcę w czasie jazdy.

Z zewnątrz nowa Klasa M przypomina swoich poprzedników, głównie za sprawą podobnych proporcji i charakterystycznego kształtu słupka C. Auto jest jednak bardziej kanciaste, zgodnie z nową linią stylistyczną Mercedesa, a przez to bardziej dojrzałe.

W kabinie Mercedesa Klasy M poprawiona została jakość materiałów i wykończenia. Deska rozdzielcza przypomina tą z Klasy S i mniejszych modeli, a poziomem luksusu mogłaby obdzielić kilka kolejnych aut. Znajdziemy tam bowiem i drewno, i aluminium, i skórę...

W wyposażeniu SUV-a znajdzie się panoramiczny dach i system COMAND, a także mnóstwo systemów będących szczytowym osiągnięciem techniki. Wśród nich warto wymienić noktowizyjny ekran rozpoznający pieszych, ogranicznik prędkości, monitoring martwego pola i niezamierzonego opuszczenia pasa ruchu, tempomat z oceną odległości czy asystent parkowania.

Nad bezpiecznym i komfortowym podróżowaniem czuwać będzie pneumatyczne zawieszenie samopoziomujące z opcją dynamicznej stabilizacji przechyłu w szybko pokonywanych zakrętach.

Pod maskę Mercedesa Klasy M trafią początkowo trzy silniki. Podstawowy ML 250 to 2,1-litrowy czterocylindrowy diesel o mocy 201 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Większy motor wysokoprężny ML 350 Bluetec to 3-litrowe V6 o mocy 254 KM i maksymalnym momencie sięgającym aż 619 Nm. Z tą jednostką przyspieszenie do "setki" zajmie zaledwie 7,5 sekundy.

Dla tych, co wolą benzynę, Mercedes Klasy M zaoferuje wersję ML 350 BlueEfficiency. Do jej napędu posłuży 3,5-litrowy silnik V6 o mocy 302 KM i maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm. Warto dodać, że wszystkie wersje będą miały napęd na wszystkie koła, przenoszony za pośrednictwem 7-stopniowej skrzyni biegów G-Tronic Plus.

Nowy Mercedes Klasy M pojawi się już jesienią, ale ceny wciąż pozostają tajemnicą. Myślę jednak, że chętni na ten model nie będą się zbytnio przejmować jego ceną.