Słoneczny Hungaroring rozpoczął rywalizację o tegoroczny tytuł Mistrza Polski Kia Picanto. Po zimowej przerwie na starcie zawodów pojawiło się 24 kierowców, w tym dwóch gości - Marek Wicher i Maciej Struk.
Pierwsze zawody w sezonie oznaczały dla kierowców wzmożoną pracę i konieczność połączenia wielu celów. Musieli znów przywyknąć do warunków jakie panują w wyścigowym samochodzie, odnaleźć swój rytm i tempo, ale także poznać i poskromić nowy dla nich tor, jakim był węgierski Hungaroring.
Najlepiej z tego zadania wywiązał się broniący w tym sezonie tytułu, Bartłomiej Mirecki. Ten młody, ale już doświadczony i utalentowany kierowca, najpierw wygrał wszystkie trzy sesje kwalifikacyjne, przesądzające o pozycjach na starcie do pierwszego wyścigu, a następnie triumfował w obu biegach finałowych. Ponadto zanotowała najlepszy czas okrążenia w Kia Picanto - 2:26.831 min.
WYŚCIG I
W pierwszym wyścigu Mirecki startował z pole position. Nie obronił co prawda swej pozycji, ale bezpiecznie pokonał pierwsze zakręty Hungaroringu, pozostając w ścisłej czołówce. To nie okazało się tak proste dla niektórych. Prawy zakręt toru zebrał swoje żniwo i z gry odpadli Krzysztof Steinhof, Aleksander Wojciechowski i Michał Gadomski.
Na torze pojawił się safety car, a służby odholowały w tym czasie uszkodzony samochód Gadomskiego. Z kolei Steinhof, na skutek tej kolizji, trafił pod obserwację służb medycznych, ale obeszło się bez poważnych konsekwencji.
Tymczasem na czele trwała walka o zwycięstwo pomiędzy Filipem Tokarem, Stanisławem Kostrzakiem, Bartkiem Mireckim i Oskarem Stępniem. Mirecki systematycznie jednak odzyskiwał stracone pozycje i już po kilku okrążeniach wrócił na czoło wyścigu. Dzielnie ścigali go Tokar z Kostrzakiem, ale jednak zielone Picanto mistrza pozostało poza ich zasięgiem.
WYNIKI WYŚCIG I1. Bartek Mirecki2. Fili Tokar +2.3053. Stanisław Kostrza +2.7214. Konrad Wróbel +17.3455. Michał Śmigiel +21.890
WYŚCIG II
Start do drugiego biegu oznacza dla pierwszych 10 zawodników odwrócenie kolejności ustawienia na polach. Tym samym Mirecki ruszał z 10. miejsca, a pole position zajął Oskar Stępień. Już po zgaśnięciu czerwonych świateł w czołówce rozpoczęły się roszady - Stępień stracił swoją pozycję, dwa miejsca awansował Mirecki jeszcze przed pierwszym zakrętem.
Najpierw liderem był Damian Łata, następnie zmienił go Kostrzak, ale i ten w końcu musiał ulec doskonale dysponowanemu mistrzowi. Znów na czele pojawiło się Picanto z nr. 1, które starał się dogonić Kostrzak. Za ich plecami walkę o ostatni stopień podium toczyli Stępień i Michał Śmigiel. Na 2 okrążenia przed końcem wyścigu Picanto Kostrzaka nagle zwolniło, aż w końcu zatrzymało się pod koniec prostej startowej. Zabrakło w nim paliwa. To dało 2 i 3 miejsce goniącym je Śmiglowi i Stępniowi.
WYNIKI WYŚCIG II1. Bartłomiej Mirecki2. Michał Śmigiel +14.2033. Oskar Stępień +15.8294. Filip Tokar +16.3405. Paweł Krężelok +17.194