Mimo modernizacji sylwetki X-Traila’a, nowy Nissan niewątpliwie przypomina swojego poprzednika. Długość pojazdu wzrosła o 175 mm, do 4630 mm, zaś rozstaw osi zwiększono o 5 mm, do 2630 mm. Samochód jest też nieco wyższy - 1685 mm, czyli o 10 mm więcej oraz szerszy - 1785 mm, czyli dokładnie o 20 mm więcej, niż poprzedni model. Zwiększenie gabarytów nie odbiło się na prześwicie, wynosi on 200 mm.

Podstawowym elementem stylizacyjnym, wspólnym dla pierwszej i drugiej generacji X-Trail’a jest linia dachu. Nie obniża się ona w tylnej części pojazdu, przez co bagażnik zachowuje prostopadłościenny kształt, co pozwala na lepsze wykorzystanie jego przestrzeni.

Całkowicie zmieniono układ przednich reflektorów. Obydwa zderzaki są bardziej wyraziste i mocniej podkreślają sylwetkę pojazdu. Osłona chłodnicy przypomina tę znaną z pierwszej generacji modelu, ale siatka z oczkami w kształcie plastra miodu jest bardziej ażurowa i została ozdobiona dwiema pionowymi listewkami - podobnie, jak w innych modelach 4x4 marki Nissan.

Wnętrze

Zestaw wskaźników nowego X-Traila został przesunięty z konsoli centralnej do tyłu, za koło kierownicy. Na jego miejscu znalazł się duży schowek. Przestrzeń ładunkowa jest większa w stosunku do poprzednika, dodatkowo została wyposażona w szufladę znajdującą się pod podłogą. Po złożeniu tylnych foteli nowy X-Trail zapewnia przestrzeń bagażową, wynoszącą 1649 litrów.

Silnik

Nissan oferuje do nowego modelu cztery jednostki napędowe. Dwa silniki wysokoprężne i dwa benzynowe.

Podstawą silników wysokoprężnych jest dwulitrowa, 4. cylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem w układzie common rail, opracowana wspólnie z Renault. Silnik dostępny jest w dwóch wersjach: podstawowej o mocy 149 KM i o zwiększonej wydajności, która zapewnia 172  KM.

Prędkości maksymalne to 188km/h oraz 200k/mh, przy przyśpieszeniu 0-100km/h wynoszącym odpowiednio 11,2 oraz 10 sekund. Silnik zapewnia całkowite zużycie paliwa na poziomie 7,1 l/100km.

Podstawowy silnik benzynowy stanowi jednostka pojemności 2,0 litra.. Rozwija ona moc 141 KM. Silnik jest dostępny w wersji z napędem na dwa i cztery koła. Prędkość maksymalna wynosi 184km/h przy przyspieszeniu od 0-100km/h wynoszącym 11,1 sekundy. Całkowite zużycie paliwa to 8.7 l/100km.

Ostatnim silnikiem w ofercie jest udoskonalona jednostka znana z poprzedniej wersji. Jest to czterocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra i mocy 169 KM.

Wyposażenie

Podstawowy pakiet wyposażenia XE zawiera min.: systemy ESP, ABS, EBD, BA, 6 poduszek powietrznych, 16 calowe aluminiowe felgi, relingi dachowe, elektrycznie regulowane lusterka oraz przednie i tylnie szyby, automatyczną klimatyzację, radio CD z czterema głośnikami, sterowanie systemem audio w kole kierownicy i system Bluetooth.

Cena bazowa to 97 900 PLN za wersję z silnikiem benzynowym 2.0 o mocy 141KM z napędem na cztery koła. Natomiast najtańsza wersja z silnikiem diesel’a o pojemności 2.0 dCi i mocy 150KM kosztuje od 109.900 PLN.