Zwycięzców podsumowania ogłoszonego przez Euro NCAP jest pięciu, po jednym w każdej z kategorii. Są to modele, które zdobyły największą liczbę punktów i oczywiście pięć gwiazdek oznaczających najwyższy poziom bezpieczeństwa dla pasażerów oraz dla pieszych.

W kategorii samochodów luksusowych zwyciężyło BMW Serii 5.

W kategorii niedużych samochodów rodzinnych pierwsze miejsce zajęła Alfa Romeo Giulietta.

W kategorii małych aut do miasta zwycięzcą okazała się Honda CR-Z.

W kategorii niedużych aut off-roadowych z napędem 4x4 wygrała Kia Sportage.

W kategorii minivanów zwycięzcą okazała się Toyota Verso.

Obok modeli, które bezapelacyjnie zwyciężyły w poszczególnych klasach, na liście najbardziej bezpiecznych samochodów znalazło się kilka modeli, które łącznie zdobyły ponad 80 proc. punktów i pięć gwiazdek. Są to Suzuki Swift, Kia Venga, BMW X1, Volkswagen Sharan, Seat Alhambra oraz Citroen C4.

Jeśli chodzi o nowe samochody, które w zeszłorocznych testach zderzeniowych wypadły zdecydowanie najgorzej, to przedostatnie miejsce należy do Citroena Nemo, który zdobył zaledwie trzy gwiazdki, a niechlubna, ostatnia pozycja przypadła, co nie jest dużym zaskoczeniem, chińskiemu minivanowi Landwind CV9, który otrzymał tylko dwie gwiazdki.

W całym 2010 roku Euro NCAP przetestowało 29 modeli, z których 65 proc. otrzymało najwyższy wynik - pięć gwiazdek. W porównaniu do roku 2009, kiedy pięć gwiazdek zdobyło 90 proc. rozbitych aut, to spory spadek, jednak łatwo go wytłumaczyć. Chodzi o wprowadzenie od stycznia 2010 roku zaostrzonych zasad oceniania bezpieczeństwa samochodów, które uzależniają końcowy wynik m.in. od standardowego wyposażenia samochodów w system ESP.