Przypomnijmy, że w roku ubiegłym sprzedaż nowych aut osobowych w Europie zamknęła się liczbą łącznie 13 785 698 sztuk. To wynik gorszy niż w roku poprzedzającym o 4,9 proc.

Oto ważniejsze marki, które na rynku europejskim osiągnęły w ubiegłym roku odnotowały sprzedaż na wyższym poziomie niż w roku poprzedzającym (w kolejności alfabetycznej):

- Audi: 623 536 sztuk (+1,7 proc.)

- BMW: 609 196 sztuk (+6,5 proc.)

- Dacia: 262 777 sztuk (+10,2 proc.)

- Hyundai: 358 284 sztuk (+4,7 proc.)

- Kia: 262 627 sztuk (+4,5 proc.)

- Land Rover: 66 983 sztuk (+18,2 proc.)

- MINI: 141 183 sztuk (+3,9 proc.)

- Mitsubishi: 107 347 sztuk (+8,8 proc.)

- Nissan: 402 654 sztuk (+9,7 proc.)

- Renault: 1 147 486 sztuk (+3,4 proc.)

- Volvo Car: 230 307 sztuk (+12,6 proc.)

Liderem rynku pozostaje niezmiennie marka Volkswagen, która w roku ubiegłym znalazła w Europie nabywców na łącznie 1 541 279 aut (-6,6 proc.). Dzięki takiemu wynikowi udział rynkowy niemieckiej firmy wyniósł 11,2 proc. (2009: 11,4 proc.).

Cały koncern Volkswagen Group zapewnił sobie natomiast udział rynkowy rzędu 21,3 proc. (2009: 21,1 proc.). Dla porównania, drugi w kolejności gracz (PSA Peugeot Citroen) kontroluje 13,4 proc. rynku europejskiego (13 proc.), natomiast Renault Group jest trzeci z wynikiem 10,2 proc. (9,3 proc.).

W rankingu czołowych marek segmentu premium pierwsza trójka zestawienia w Europie wygląda następująco:

- Audi: 623 536 sztuk (+1,7 proc.)

- BMW: 609 196 sztuk (+6,5 proc.)

- Mercedes-Benz: 586 146 sztuk (-0,1 proc.)

W rankingu najpopularniejszych w Europie marek wywodzących się z Azji pierwsze miejsce należy oczywiście do Toyoty (582 457 sztuk; -16,5 proc.). Jednak cały koncern Toyota Motor Corporation (w tym marka Lexus: 17 857 sztuk) uzyskał rezultat gorszy niż ten, jakim może pochwalić się koncern Hyundai-Kia (620 911 sztuk).