Zgodnie z opracowaniem niezależnej firmy analitycznej autobiz, firma Porsche Holding to w dalszym ciągu największa grupa dealerska w Europie. W roku ubiegłym spółka sprzedała łącznie około 470 tys. samochodów, co jest wynikiem porównywalnym z rezultatem osiągniętym w roku 2008.

Pierwszą trójkę największych grup dealerskich w Europie uzupełniają ponadto spółki Emil Frey z wynikiem około 190 000 sprzedanych aut oraz Penske z wynikiem około 140 000 egzemplarzy.

W najnowszym zestawieniu firm branży dealerskiej autobiz ukraińska grupa UkrAvto zajmuje dopiero 17. miejsce z wynikiem około 60 000 sztuk. Rok wcześniej spółka była jeszcze na wysokim, drugim miejscu, realizując sprzedaż na poziomie 280 000 aut.

Szacuje się, że największe grupy dealerskie Europy sprzedały w ubiegłym roku łącznie około 3,5 mln samochodów, co na każdą firmę daje prawie 4 000 sztuk więcej niż w roku poprzedzającym.

Jako lider omawianego zestawienia, firma Porsche Holding zrealizowała w ubiegłym roku obroty na poziomie około 13,6 mld euro. Rok wcześniej był to wynik na poziomie 12,8 mld euro.

Na branżowej liście autobiz TOP 100 znajdziemy ponadto cztery spółki z Polski. Są to Carservis S.A., Grupa PGD, Pol-Mot Auto sp. z o.o. oraz Sobiesław Zasada S.A.

W ubiegłym roku Grupa PGD sprzedała w Polsce 10 545 nowych samochodów, ustanawiając kolejny rekord w historii największego dealera na naszym rynku motoryzacyjnym. Wzrost w stosunku do roku poprzedzającego wyniósł aż 22,9% (o ponad 13% wzrosła także sprzedaż samochodów używanych).

Grupa PGD przekroczyła symboliczną granicę 10 000 sprzedanych nowych aut jako pierwszy polski dealer.

Autorzy najnowszego opracowania autobiz są zdania, że czołowi gracze na europejskim rynku dealerskim będą po ostatnim kryzysie jeszcze silniejsi niż dotychczas. Pomogą w tym takie działania jak przejęcia salonów należących do konkurentów, którzy zmuszeni zostali ogłosić upadłość, nawiązanie współpracy z markami, które mogą zapewnić pozyskanie nowych klientów (jednocześnie rezygnacja z oferty marek, których sprzedaż okazała się nierentowna), jak również rozpoczęcie działalności w nowych dziedzinach takich jak m.in. dystrybucja pojazdów wyposażonych w alternatywne źródła napędu czy marki wywodzące się z Chin.