Prezentacja zapowiadanego od 2009 roku Noble M600 odbędzie się w dniach 10-13 lutego 2011 roku w ekskluzywnym salonie Peter Smith Sportscars w Hatton, w Wielkiej Brytanii.
Noble M600 ma być konkurentem Bugatti Veyrona, Koenigsegga CC8S i Spykera C8. Brytyjski sportowiec przy masie 1200 kg dysponuje mocą 650 KM. Na każdy koń mechaniczny przypada więc zaledwie 1,84 kg. Dla porównania: w przypadku Bugatti Veyrona jest to 1,89 kg.
Pod maską Noble M600 zamontowano jednostkę V8 o pojemności 4,4 l (jest to silnik Yamahy przeznaczony do łodzi, montowany również w Volvo XC90), która przy pomocy sześciobiegowej ręcznej przekładni przekazuje na tylną oś 818 Nm momentu obrotowego.
Osiągi samochodu zapierają dech w piersiach: poniżej 3 s od zero do „setki”, niecałe 9 s do 200 km/h, prędkość maksymalna 362 km/h. Taka moc musi być oczywiście pod kontrolą. Pomóc w tym mają sześciotłoczkowe hamulce firmy Alcon oraz wyczynowe opony (z przodu 19 cali, z tyłu 20 cali) Michelin.
Noble M600 nie posiada jednak żadnych elektronicznych pomocników. ABS czy ESP kłóciłyby się z filozofią marki, która na pierwszym miejscu stawia ekstremalną przyjemność z jazdy. Samochód posiada jedynie kontrolę trakcji: w trybie Road kierowca ma do dyspozycji 450 KM, przełączając na Track pod nogą mamy już 550 KM. Pełna rezerwa mocy (650 KM) uwalniana jest jednak dopiero w trybie Race. Kontrolę trakcji można również całkowicie odłączyć.
Brytjski pocisk wyglądem przypomina inne supersportowy bolidy: jest płaski i szeroki. Do tego bardzo krótki, jego karoseria mierzy zaledwie 4,36 m. Karbonowe nadwozie Noble M600 przymocowano do aluminiowo-stalowej ramy. Wielkie wloty powietrza i ospojlerowanie to oczywiście ukłon w stronę aerodynamiki.
Ceny Noble M600 rozpoczynają się od 200 tys. funtów (ok. 900 tys. zł). Każdy egzemplarz będzie składany ręcznie.
Galeria zdjęć
Noble 600
Noble 600
Noble 600
Noble 600
Noble 600
Noble 600
Noble 600
Noble 600
Noble 600