Pod względem stylistyki nowa Panamera jest ewolucją pierwszej serii. Sylwetka pojazdu nie uległa znaczącej zmianie. Z przodu w oczy rzucają się większe wloty powietrza i LED-owe reflektory (bez dopłaty bi-ksenonowe). Więcej modyfikacji znajdziemy w tylnej części auta – m.in. nową klapę bagażnika z większą szybą (teraz standardowo otwierana elektrycznie) oraz przestylizowane lampy.
Gruntowną modernizację przeszła hybrydowa odmiana modelu. Nowa Panamera S E-Hybrid plug-in jest mocniejsza (416 KM) i cechuje się niższym spalaniem. Jednostka elektryczna generuje 95 KM, czyli ponad dwukrotnie więcej niż Panamera S Hybrid pierwszej generacji. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km.h w czasie 5,5 sekundy. Bardziej wydajne są również baterie i można je ładować z gniazdka - z przemysłowego czynność ta zajmuje około 2,5 godziny. Całkowite naładowanie akumulatorów ze zwykłego domowego gniazdka elektrycznego trwa mniej niż 4 godziny. Za przekazywanie napędu odpowiedzianlna jest 8-stopniowa przekładnia Tiptronic S. Ta skrzynia oferowana jest także w Panamerze Diesel, a w pozostałych wersjach 7-stopniowa dwusprzęgłowa skrzynia PDK.
Wyłącznie na napędzie elektrycznym pojazd może rozpędzić się do 136 km/h i przejechać dystans o długości od 18 do 36 km. Producent zapewnia, że nowa Panamera w odmianie hybrydowej ma zużywać o ponad połowę paliwa mniej niż dotychczasowa hybryda – w cyklu pomiarowym NEDC 3,1 litra na 100 km, co wydaje się rezultatem trudnym do osiągnięcia w rzeczywistych warunkach drogowych.
Pod maski Porsche Panamera S i Panamera 4S trafiła jednostka 3.0 V6 biturbo, która zastąpiła większy silnik V8 o pojemności 4,8 litra. Dzięki podwójnemu doładowaniu, nowy motor generuje wyższą moc i większą wartość maksymalnego momentu obrotowego – odpowednio: 420 KM i 520 Nm.
W ofercie odświeżonej Panamery debiutuje wersja Executive dla odmian Turbo i 4S. Samochód w najbardziej luksusowej serii cechuje się wydłużonym o 15 cm rozstawem osi i zawieszeniem pneumatycznym. Dzięki temu, pasażerowie siedzący na dwóch oddzielnych kubełkowych fotelach z tyłu mają jeszcze lepsze warunki podróżowania.
Nowe Porsche Panamera trafi do sprzedaży w lipcu tego roku. Ceny modelu na rynku niemieckim będą zaczynać się od niecałych 82 tys. euro za wersję wysokoprężną i od nieco ponad 83 tys. euro za benzynową. Panamera S E-Hybrid będzie kosztować ponad 110 tys. euro, a topowa odmiana Turbo Executive ponad 160 tys. euro. W 2014 roku w ofercie pojawi się nowy silnik Diesla o mocy 300 KM, który zastąpi dotychczasową jednostkę.