Dochodzimy do wniosku, że przed nami jeszcze długa droga do normalizacji. Niektórzy kupujący nie mogą wciąż pogodzić się z tym, że dobre, zadbane samochody nie będą u nas znacząco tańsze niż w Niemczech, bo szybki przepływ informacji i dość niskie koszty transportu wyrównują ceny po obu stronach Odry. Docinki i drwiny pod ogłoszeniami nic nie zmienią – nie kupi Polak, to kupi Niemiec, jeśli auto jest naprawdę w porządku.

Z drugiej strony część sprzedających także zapomina o prawach rynku, wystawiając samochody w całkiem nierealnych cenach.

W najnowszym wydaniu magazynu „Auto Świat Classic” prezentujemy m.in. klasyki z najwyższej półki. W przypadku tych samochodów pojęcie luksusu jest definiowane na zupełnie nieznanym poziomie.

Dzięki Polonezowi w latach 70. Polacy poczuli się dumni, że można u nas produkować tak ładne auta. 3 maja 2018 r. minęło 40 lat od oficjalnego rozpoczęcia produkcji Poloneza na Żeraniu.

Sezon otwartych aut w pełni, więc przy tej okazji porównujemy roadstery, które w czasach swej młodości kosztowały czasem majątek!

Automobiliści i kierowcy w II RP. Jak wierzyć historykom zajmującym się sportami motorowymi, ich początek należy datować od momentu pojawienia się drugiego samochodu – czyli automobilu. Dowiemy się jakie były początki sportów motorowych w naszym kraju.

Historia o pozyskiwaniu licencji na samochód popularny. Niewiele brakowało, a zamiast Polskiego Fiata 126p, byłby produkowany Citroen Dyane. Nawet Francuzi go w tym celu specjalnie zmodyfikowali. Dlaczego do tego nie doszło?

Przypominamy także ciekawa historię Renault. Spółka braci Renault powstała w 1899 r. Jej początki są nietypowe, gdyż pierwszy samochód tej marki powstał pięć miesięcy przed oficjalnym założeniem przedsiębiorstwa.

 Foto: auto świat classic / Auto Świat

To tylko niektóre tematy z najnowszego wydania magazynu „Auto Świat Classic” 3/2018 (148 stron), który dostępny jest w sprzedaży od 30 maja 2018 r.

Zapraszamy do lektury!