Dochodzimy do wniosku, że przed nami jeszcze długa droga do normalizacji. Niektórzy kupujący nie mogą wciąż pogodzić się z tym, że dobre, zadbane samochody nie będą u nas znacząco tańsze niż w Niemczech, bo szybki przepływ informacji i dość niskie koszty transportu wyrównują ceny po obu stronach Odry. Docinki i drwiny pod ogłoszeniami nic nie zmienią – nie kupi Polak, to kupi Niemiec, jeśli auto jest naprawdę w porządku.

Z drugiej strony część sprzedających także zapomina o prawach rynku, wystawiając samochody w całkiem nierealnych cenach.

W najnowszym wydaniu magazynu „Auto Świat Classic” prezentujemy m.in. klasyki z najwyższej półki. W przypadku tych samochodów pojęcie luksusu jest definiowane na zupełnie nieznanym poziomie.

Dzięki Polonezowi w latach 70. Polacy poczuli się dumni, że można u nas produkować tak ładne auta. 3 maja 2018 r. minęło 40 lat od oficjalnego rozpoczęcia produkcji Poloneza na Żeraniu.

Sezon otwartych aut w pełni, więc przy tej okazji porównujemy roadstery, które w czasach swej młodości kosztowały czasem majątek!

Automobiliści i kierowcy w II RP. Jak wierzyć historykom zajmującym się sportami motorowymi, ich początek należy datować od momentu pojawienia się drugiego samochodu – czyli automobilu. Dowiemy się jakie były początki sportów motorowych w naszym kraju.

Historia o pozyskiwaniu licencji na samochód popularny. Niewiele brakowało, a zamiast Polskiego Fiata 126p, byłby produkowany Citroen Dyane. Nawet Francuzi go w tym celu specjalnie zmodyfikowali. Dlaczego do tego nie doszło?

Przypominamy także ciekawa historię Renault. Spółka braci Renault powstała w 1899 r. Jej początki są nietypowe, gdyż pierwszy samochód tej marki powstał pięć miesięcy przed oficjalnym założeniem przedsiębiorstwa.

{ "creators": [ { "idref": "d68bb6ab-b2b3-408b-92b1-f431e864a06b", "uuid": "d68bb6ab-b2b3-408b-92b1-f431e864a06b", "name": "auto świat classic" } ], "size": { "height": 800, "bytes": 183162, "width": 607 }, "available": { "start": "2018-07-17 00:00:00+0200" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTU7MDA_/894956851651d067aa9645a4bfecacc3.jpeg", "uuid": "101b312a-ff7e-5e0e-aa25-b794c875998f", "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "894956851651d067aa9645a4bfecacc3", "ocdnExt": "jpeg" }, "copyright": { "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "auto świat classic / Auto Świat" }, "contentSources": [ { "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat" } ], "asyncAdSlot": null }  Foto: auto świat classic / Auto Świat

To tylko niektóre tematy z najnowszego wydania magazynu „Auto Świat Classic” 3/2018 (148 stron), który dostępny jest w sprzedaży od 30 maja 2018 r.

Zapraszamy do lektury!