- Hyundai Ioniq 9 mierzy 5090 mm długości, 1980 mm szerokości bez lusterek, 1790 mm wysokości, a rozstaw osi to aż 3130 mm. To SUV gigant, a te rozmiary przekładają się na przestronność. Na brak miejsca nie będzie narzekał nikt, niezależnie od rzędu siedzeń, w którym się znajdzie ani na udogodnienia
- Tych są trzy, a Ioniq 9 może być autem sześcio- lub siedmioosobowym
- Ponad pięciometrowy Hyundai to samochód elektryczny. Do wyboru są trzy wersje napędowe. W bazowej RWD zasięg to 620 km wg WLTP, a w topowej AWD Performance auto przyspiesza do 100 km na godz. w 5,2 s
- Po tygodniowym teście oceniam Ioniqa 9 jako wzorowy samochód rodzinny, ale muszę mu wytknąć wykorzystane materiały i... trochę zbyt przytłaczający charakter. Za kierownicą trudno wyczuć jego rozmiary, co bywa irytujące
- Samochód został wypożyczony do testu przez importera, a po teście zwrócony
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Jak duży jest Hyundai Ioniq 9? To prawdziwy okręt flagowy
Hyundai Ioniq 9 dołączył niedawno do elektrycznej dywizji Hyundaia i, zgodnie z numerem w nazwie, jest jej największym przedstawicielem. Mówimy tu o samochodzie-gigancie, bo nowy SUV jest zauważalnie większy od Santa Fe. Na drodze wzbudza respekt, a rozmiarami przebija nawet takie SUV-y jak BMW X5 i Mercedes GLE. W markach popularnych tak duże auto to rzadkość.
Hyundai Ioniq 9 mierzy 5090 mm długości, 1980 mm szerokości bez lusterek, 1790 mm wysokości, a rozstaw osi to aż 3130 mm.
Czy w Hyundaiu Ioniqu 9 jest dużo miejsca?
Te wymiary przekładają się na przestronność. Choć Ioniqa 9 klasyfikuje się jako SUV-a, to ma w sobie bardzo dużo z pełnoprawnego vana. Nie pamiętam, kiedy jeździłem samochodem osobowym, który miał w środku tyle miejsca! Charakterystyczna sylwetka sprawia, że nikt nie będzie narzekał na miejsce na głowę w żadnym z rzędów siedzeń. W trzecim najlepiej odnajdą się dzieci, ale awaryjnie na spokojnie mogą tam usiąść i wyższe osoby. Sam mam 180 cm i zmieściłem się bez problemu. I co ważne, pasażerowie na samym końcu również mają wygodne uchwyty na kubki i USB-C z szybkim ładowaniem. Ci w drugim rzędzie mają więcej przestrzeni niż w limuzynie, a projektanci Hyundaia najwyraźniej mieli za punkt honoru stworzyć z dziewiątki idealny samochód rodzinny. To się z pewnością udało. Liczba wygodnych cupholderów, schowków, podłokietników i wejść USB jest pod dostatkiem.
Ioniqa 9 można zamówić w wersji sześcio- lub siedmiosobowej.
Bagażnik ma 338 l pojemności. Biorąc pod uwagę, że mówimy o samochodzie o długości pięciu m nie brzmi zbyt imponująco, ale to oczywiście wartość zmierzona, kiedy wszystkie fotele są podniesione. Z trzecim rzędem to świetny wynik. Jeśli go złożymy, to otrzymamy aż 908 l przestrzeni bagażowej. A po złożeniu jeszcze drugiego, wzrośnie do 2494 l.
Powtórzę się. Pod względem przestronności Hyundai Ioniq 9 to wzór.
Jak wygląda wnętrze Hyundaia Ioniqa 9?
Nowoczesny i minimalistyczny projekt wnętrza również robi bardzo dobre wrażenie. To pierwsze, bo z bliska okazuje się, że wykorzystane materiały mogą budzić wątpliwości. Po ponad pięciometrowym SUV-ie za ponad 300 tys. zł można by się spodziewać bardziej premium podejścia. Hyundai jednak zdecydował się na twarde plastiki, sztuczną skórę, udawane aluminium i drewienko z recyklingu. Jest ekologiczne, ale nie zbyt prestiżowo. Dla niektórych może to być wadą.
Mnie jakoś specjalnie nie przeszkadzało, choć to zauważyłem. Z drugiej strony bardzo mi się podoba, że Hyundai dalej opiera się ekranozie i choć na pokładzie oczywiście dwa ekrany się znajdują, to wciąż pozostawiono bardzo dużo fizycznych przełączników i przycisków. Za to zawsze ogromny plus.
Na zastosowane materiały można trochę narzekać, ale już na wyposażenie - w żadnym wypadku. Na liście znajdziemy m.in. gniazda USB-C o mocy 100 W, ładowarkę indukcyjną, schowek z lampą UV-C do dezynfekcji, lusterko wsteczne z funkcją przełączania na cyfrowe, elektryczną regulację kolumny kierowniczej, wentylowane fotele z funkcją masażu czy nagłośnienie premium firmy Bose z 14 głośnikami.
Jak szybki jest Hyundai Ioniq 9? Osiągi i zużycie trzech wersji
Hyundai Ioniq 9 jest dostępny w jednej z trzech wersji napędowych. Każda ma pod podłogą ogromny akumulator, który ma aż 110 kWh pojemności. Bazowa odmiana ma napęd na tył, a dwie wyższej - AWD. Poniżej najważniejsze dane techniczne:
| Hyundai Ioniq 9 - osiągi, zużycie energii i zasięg | RWD | AWD | AWD Performance |
|---|---|---|---|
| Moc | 218 KM | 313 KM | 435 KM |
| Maksymalny moment obrotowy | 350 Nm | 605 Nm | 700 Nm |
| Prędkość maksymalna | 190 km na godz. | 200 km na godz. | 200 km na godz. |
| Przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. | 9,4 s | 6,7 s | 5,2 s |
| Przyspieszenie od 80 do 120 km na godz. | 6,8 s | 4,8 s | 3,4 s |
| Średnie zużycie energii wg WLTP | 19,9 kWh na 100 km | 20,4 kWh na 100 km | 20,6 kWh na 100 km |
| Zasięg wg WLTP | 620 km | 606 km | 600 km |
| Ładowanie do 80 proc. (350 kW) | 24 min. | 24 min. | 24 min. |
| Minimalna masa całkowita | 2470 kg | 2578 kg | 2610 kg |
| Maksymalna masa całkowita | 3180 kg | 3300 kg | 3320 kg |
Jak jeździ Hyundai Ioniq 9?
Powyższe liczby jasno wskazują, że Ioniqowi 9 nie brakuje tchu. My do testu dostaliśmy mocniejszą wersję, więc osiągi w trybie Sport wręcz szokowały. Zwłaszcza że inżynierom nie udało się zamaskować kilogramów. Podczas jazdy czuć, że prowadzimy ogromnego SUV-a, który waży 2,6 tony. To zachęca więc do spokojnej jazdy do jakiej tego rodzinnego kolosa stworzono. Kiedy jedziemy płynnie, to da się zbliżyć do deklarowanego zużycia energii.
Do Ioniqa 9 trzeba się przyzwyczaić, ponieważ i za kierownicą bywa przytłaczający. Czasem trudno wyczuć jego rozmiary, co jest nieprzyjemne podczas manewrów czy skręcania. Za kierownicą czułem się trochę jak w bańce i bardzo trudno mi było ocenić, gdzie samochód się kończy. Bywało to irytujące, a w auto trzeba się wjeździć. Dopiero po kilku dniach zacząłem je czuć, choć i tak nerwowo musiałem zerkać w lusterka, czy na pewno nie zjeżdżam ze swojego pasa. Co ciekawe, jeździłem większymi SUV-ami (m.in. X7 czy GLS) i takich problemów nie miałem.
To niewątpliwa wada, ale Ioniq 9 podczas jazdy ma też asa w rękawie. To znakomite wyciszenie, którego nie powstydziłyby się niemieckie marki premium. - Hyundai zadbał o wyciszenie kabiny, stosując m.in. laminowane szyby, piankę akustyczną w drzwiach czy nawet opony z wkładką tłumiącą hałas. Ba, oferowany od drugiej wersji wyposażenia (Uniq) 14-głośnikowy system audio marki Bose, nie tylko dobrze gra, ale ma też funkcję aktywnej redukcji hałasu za pomocą fal przeciwstawnych (ANC-R) - pisał redaktor Krzysztof, który podczas pierwszych jazd miał okazję rozmawiać z inżynierami Hyundaia. Mogę potwierdzić, że wyszło świetnie. Nawet na drogach szybkiego ruchu w kabinie jest wzorowo cicho. W rodzinnym aucie to tym bardziej plus.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPoznaj kontekst z AI
Ile kosztuje Hyundai Ioniq 9? Wyjściowo poniżej 300 tys. zł. Przynajmniej na razie
W Polsce Hyundai Ioniq 9 oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia: Techniq, Uniq i Calligraphy. Na samym dole artykuły wypisaliśmy najważniejsze elementy wyposażenia. Teraz przyjrzymy się samym cenom. Aktualnie w cenniku widzimy po dwie ceny w przypadku każdego modelu. Dzięki temu wyjściowa cena nie przekracza 300 tys. zł. Po zakończeniu promocji podskoczy do 309 tys. 900 zł.
| Hyundai Ioniq 9 - ceny 2025 r. | Techniq | Uniq | Calligraphy |
|---|---|---|---|
| Hyundai Ioniq 9 RWD | 299 tys. 900 zł | - | - |
| Hyundai Ioniq 9 AWD | - | 349 tys. 900 zł | 369 tys. 900 zł |
| Hyundai Ioniq 9 AWD Performance | - | - | 379 tys. 900 zł |
W regularnym cenniku każda wersja jest droższa o 10 tys. zł.
Czy Hyundai Ioniq 9 jest drogi? W sumie trudno to ocenić, ponieważ nie ma żadnego konkurenta poza swoją siostrą z Kii. EV9 startuje od 287 tys. 175 zł w promocji i od 328 tys. 200 zł, kiedy ta się skończy. Żadna inna marka popularna nie ma jeszcze w ofercie tak dużego SUV-a, a zestawianie Ioniqa 9 z Mercedesem EQE/EQS SUV-em czy Volvo EX90 trochę mija się z celem.
Czy Hyundai Ioniq 9 to dobry wybór? Opinia i podsumowanie
Dla mnie Hyundai Ioniq 9 był zdecydowanie zbyt duży, a jego rozmiary czasem mnie po prostu przytłaczały. Po tygodniowym teście się za specjalnie nie polubiliśmy, a w gamie Hyundaia zdecydowanie patrzyłbym na mniejsze modele.
Jednak jeśli ktoś szuka dużego rodzinnego samochodu, to... Ioniq 9 po prostu musi się znaleźć na liście samochodów do sprawdzenia. Jego przestronność imponuje i trudno znaleźć na rynku podobne auto. Rzadko można napisać takie coś bez przesady, ale pod tym względem Ioniq 9 mnie zszokował. Nie spodziewałem się takiego ogromu miejsca. I masy rozwiązań, które sprawiają, że nawet długa podróż na każdym z sześciu lub siedmiu miejsc w kabinie będzie niezwykle komfortowa.
Hyundai Ioniq 9 - wersje wyposażenia. Co ma w standardzie?
Najważniejsze elementy wyposażenia wersji Techniq
- Felgi aluminiowe 19”
- Reflektory LED - ze światłami do jazdy dziennej LED
- System multimedialny z 12,3” ekranem dotykowym, DAB i nawigacją
- Bezprzewodowy Android Auto i Apple Car Play
- Ładowarka bezprzewodowa do smartfonów
- Cyfrowe zegary z 12,3” wyświetlaczem
- Klimatyzacja automatyczna trzystrefowa
- Fotele w 1. rzędzie podgrzewane
- Oparcia siedzeń w 2.rzędzie składane elektrycznie (60:40)
- Podgrzewana kierownica
- Kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Inteligentna klapa bagażnika (z regulacją prędkości i wysokości otwierania)
- Inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go
- Aktywny system monitorowania martwego pola (BCA) i asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA)
- Asystent unikania kolizji czołowych (FCA 2)
- Asystent jazdy autostradowej (HDA 2)
- Samopoziomujące zawieszenie tylne
- Lusterka boczne elektrycznie składane
- Wysuwane automatycznie klamki zewnętrzne
- Pompa ciepła • System podgrzewania baterii
- Gniazdo 230V (3,6kW) w bagażniku
- 6 portów USB-C 100W
Najważniejsze elementy wyposażenia wersji Uniq
- Felgi aluminiowe 20”
- Reflektory LED matrycowe - ze światłami do jazdy dziennej LED
- System Premium Audio BOSE (14 głośników)
- Wyświetlacz Head-Up (widok na szybie)
- Tapicerka skórzana
- Fotele w 1. rzędzie Premium Relax, sterowane elektrycznie
- Fotele w 2 rzędzie podgrzewane
- Fotele w 1. i 2. rzędzie wentylowane
- Fotel kierowcy z pamięcią ustawienia
- Elektrycznie sterowana kolumna kierownicza
- Oparcia foteli w 3. rzędzie składane elektrycznie (50:50)
- System wyświetlający widok z martwego pola (BVM)
- System kamer 360°
- Asystent zdalnego parkowania (RSPA 2)
- Asystent unikania kolizji podczas cofania (PCA)
- Interaktywne diody LED na kierownicy
- Cyfrowe elektrochromatyczne lusterko wsteczne
- Cyfrowy kluczyk 2.0
- Oświetlenie nastrojowe wnętrza
- Żaluzje przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach
- Listwy boczne w kolorze czarnym
- Listwy progowe Deluxe
- Metalowe nakładki na pedały
- Gniazdo do ładowania (V2L) na zewnątrz
Najważniejsze elementy wyposażenia wersji Calligraphy
- Felgi aluminiowe 21”
- Tapicerka skórzana Nappa
- Panoramiczne okno dachowe elektrycznie sterowane
- Kierownica obszyta skórą, dwukolorowa
- Podsufitka wykończona zamszem
- Osłony przeciwsłoneczne wykończone zamszem
- Lampa UV-C do dezynfekcji