Specjalna prezentacja odbyła się na lotnisku w Hamburgu. Nowa Klasa S została dostarczona DHL-em na pokładzie Airbusa A300-600 ze Stuttgartu do centrum w Finkenwender. Premiera odbyła się z wielkim rozmachem. Wielkie show rozpoczęło się na płycie lotniska. Nowe limuzyny marki wjechały do hangaru przy akompaniamencie Orkiestry Symfonicnzej z Hamburga, a pierwszym pasażerem była Alicia Keys.
Skupmy się jednak na głównym bohaterze, czyli nowej Klasie S. Nikogo nie trzeba prekonywac, że flagowy Mercedes to luksusowy salon na kołach. Generacji W222 ma jeszcze wyżej zawiesić poprzeczkę, ma być jeszcze bardziej komfortowa i bezpieczniejsza. Auto ma klasyczne proporcje limuzyny: długa maska, zaokrąglona linia dachu i łagodnie opadający tył. Pod kątem stylistyki, nowa Klasa S jest ewolucją poprzedniej odsłony modelu.
Sylwetka wielkiej limuzyny stała się bardziej dynamiczna w zgodzie z najnowszą linią stylistyczną marki. Nowa Klasa S może się też pochwalić lepszymi właściwościami aerodynamicznymi. Współczynnik oporu powietrza Cd=0,24 to znakomity wynik. W wersji S 300 BlueTec Hybrid jest jeszcze lepiej, tylko 0,23 – dokładnie tyle, co w przypadku kompaktowego sedana CLA.
We wnętrzu panuje luksus absolutny. Kabina jest większa i jeszcze lepiej wykończona. W oczy rzuca się nowy system sterowania z wielkim centralnym wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala. Mercedes Klasy S otrzymał kompletne oświetlnie diodowe. Producent twierdzi, że w całym samochodzie nie znajdziemy ani jednej żarówki. Drogę, pojazd, jego wnętrze i bagażnik oświetla w sumie 500 LED-ów.
To pierwsza Klasa S, która będzie oferowana w dwóch wersjach hybrydowych: z 3,5-litrowym silnikiem benzynowym (S 400 Hybrid, 204 KM) i wysokoprężnym o pojemności 2,2 litra (S 300 BlueTec Hybrid, 306 KM). Kolejne warianty napędowe to: 3-litrowy Diesel o mocy 258 KM (S 350 BlueTec) i topowy benzyniak S 500 z 455-konnym silnikiem 4.6 V8. Wszystkie jednostki napędowe spełniają przyszłą normę emisji spalin Euro 6.
By opisać tylko najwzniejsze rozwiązania, systemy multimedialne i bezpieczeństwa musilibyśmy wydać książkę. Bardziej zainteresowanych nową Klasą S odsyłamy na strony internetowe Mercedesa.
Nowy Mercedes Klasy S trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku. Bazowa wersja S 350 BlueTec z krótkim rozstawem osi kosztuje w Niemczech od niecałych 80 tys. euro.