Auto Świat Nowy Opel Corsa - pierwsza jazda

Nowy Opel Corsa - pierwsza jazda

Autor Krzysztof Gram
Krzysztof Gram

Samochód, który przez 32 lata sprzedał się blisko w 12,5 milionach egzemplarzy, w końcu doczekał się swojej kolejnej edycji. Nowy Opel Corsa, w swojej piątej generacji, stał się jeszcze bardziej komfortowy i oszczędny.

Opel Corsa VŻródło: Onet

Pod maską samochodu, który mieliśmy okazję przetestować krył się trzycylindrowy motor 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. To bliźniacza konstrukcja do tej, która montowana jest w Adamie. Silnik będzie dostępny w dwóch wariantach — o mocy 66 kW/90 KM i 85 kW/115 KM. Jeżdżąc mocniejszą wersją, zużycie oscylowało w okolicy 5 litrów na 100km, a obydwie wersje oferują 170 Nm momentu obrotowego już od 1800 obr./min

Żródło: Onet

Spośród benzyniaków, będziemy mieli jeszcze do wyboru 4 cylindrowe jednostki 1.2 i 1.4. Nowością będzie turbodoładowany silnik 1.4 o mocy 74 kW/100 KM, rozwijający 200 Nm momentu obrotowego w przedziale 1850–3500 obr./min

Dostępne będą również jednostki wysokoprężne: całkowicie zmodyfikowane i udoskonalone 1.3 CDTI o mocy 55 kW/75 KM i 70 kW/95 KM oraz najoszczędniejsza 70 kW/95 KM z 5-biegową przekładnią manualną i systemem odzyskiwania energii hamowania. Według danych producenta, w tej wersji spalimy 3,2 litra na 100km w cyklu mieszanym.

Szata zdobi…

Już na pierwszy rzut oka widać, że w podwoziu piątej generacji Corsy nie ma wspólnych elementów z poprzednimi wersjami. Teraz w końcu linia jest odważna, dynamiczna. Nawiązująca do większych modeli koncernu. Spójna i charakterna linia, daje się zauważyć i wyróżnić na ulicach dużych miast.

Żródło: Onet

Na przodzie najbardziej rzucają się w oczy wyraźnie umocowane reflektory i LED-y do jazdy dziennej, mają przypominać skrzydła. Do tego trapezowaty grill z „uśmiechniętą buźką”. Boczna sylwetka ma delikatne wcięcia i wyoblenia, ale bez zbytniej ekstrawagancji.

Tył również jest utrzymany w oszczędnej stylistyce – szerokie światła poszerzają samochód, a w wersji 3-drzwiowej delikatnie go „podnoszą”, ponieważ klosze wystają mocno ponad zarys.

Mimo kompaktowej długości (4,02 m) bestseller Opla zapewnia całkiem sporo przestrzeni nawet dla pięciu osób w obu wersjach nadwozia: pięciodrzwiowej oraz trzydrzwiowej — dynamicznej, o bardziej sportowym charakterze. Siedząc z tyłu w wersji 5-drzwiowej, miałem wystarczająco dużo miejsca, by komfortowo podróżować przez kilkadziesiąt kilometrów. A bagażnik, mimo kompaktowego rozmiaru samochodu, bez problemu pomieścił bagaże wszystkich pasażerów.

Żródło: Onet

Jestem przekonany, że nowa Corsa odniesie kolejny spektakularny sukces w swojej klasie, ale… Jak każdy samochód musi mieć jakiś mankament. Ten kryje się wewnątrz. Kolorowy wyświetlacz, będący częścią opcjonalnego systemu multimedialnego IntelliLink, został umieszczony w centralnej części panelu. Niestety, za nisko. Podczas jazdy w nieznanym terenie musimy przenosić prawą rękę, by obserwować mapę i stale odrywać wzrok od jezdni. Co sprawia, że wszystkie przyjemności z jazdy, które naprawdę są wyjątkowe, kryją się kiedy kolejny raz przegapiliśmy zjazd z autostrady lub skrzyżowanie w nieznanym nam mieście. Na szczęście to nie jest standardowe wyposażenie. Możemy również skorzystać z uchwytu na smartfona, który znajduję się w okolicy przedniej szyby.

Ceny nowej Corsy zaczynają się od 40 tys. złotych.

Autor Krzysztof Gram
Krzysztof Gram
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków