Volkswagen nie chce tracić pieniędzy na pokazywanie wersji koncepcyjnej swojego reprezentacyjnego modelu, który ostatecznie pokazany zostanie dopiero w wersji produkcyjnej.

Druga generacja Volkswagena Phaeton powstała na bazie Audi A8 i zgodnie z wcześniejszymi informacjami oba modele będą miały ok. 70 proc. wspólnych części. Nowa będzie też gama jednostek napędowych i aluminiowe elementy nadwozia. Wzrosną też wymiary zewnętrzne pojazdu.

Pierwsza generacja limuzyna Volkswagen Phaeton była spełnionym marzeniem ówczesnego szefa niemieckiego koncernu, który chciał zawsze stworzyć auto konkurujące z Mercedesem klasy S. Zastosowano drogie rozwiązania techniczne, a także do realizacji tego projektu powstała nowa fabryka w Dreźnie.

Auto nie zdobyło spodziewanej popularności i miało zniknąć z oferty niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, iż Volkswagen zamierza podjąć kolejną próbę io atakować tym modelem tak ważne rynki jak m.in. USA czy Chiny.