Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Obsługa aut

Obsługa aut

Ukryte funkcje w samochodach. Niektórych nie znamy, o innych zapominamy
Eksploatacja

Ukryte funkcje w samochodach. Niektórych nie znamy, o innych zapominamy

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Czy wiesz, do czego służy przycisk SRC w samochodzie? Wyjaśniamy
Eksploatacja

Czy wiesz, do czego służy przycisk SRC w samochodzie? Wyjaśniamy

Czy wiesz, do czego służy przycisk TA w samochodzie? Wyjaśniamy
Eksploatacja

Czy wiesz, do czego służy przycisk TA w samochodzie? Wyjaśniamy

TA lub TP — oba oznaczenia można znaleźć na wielu radioodtwarzaczach samochodowych. Wbrew pozorom stosowane są nie tylko w sprzęcie instalowanym w autach osobowych, ale także w znacznie większych pojazdach (autobusy czy ciężarówki). Wyjaśniamy, jak korzystać z praktycznej funkcji, która w polskich warunkach może niekiedy wzbudzać irytację u kierowców.

Ekrany dotykowe w aucie to zło. Euro NCAP chce za nie karać
Aktualności

Ekrany dotykowe w aucie to zło. Euro NCAP chce za nie karać

Ekrany dotykowe są modne i bardzo wygodne dla producentów aut, ale niekoniecznie bezpieczne. Organizacja Euro NCAP już niedługo ma karać producentów aut za stosowanie ich w nadmiarze i likwidację fizycznych przycisków do obsługi ważnych podczas jazdy funkcji auta

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Codzienna obsługa samochodu - zobacz, jak robiło się to kilkadziesiąt lat temu
Klasyki

Codzienna obsługa samochodu - zobacz, jak robiło się to kilkadziesiąt lat temu

Obsługa codzienna samochodu? Ależ, po co? Wsiadasz, zapinasz pasy, przekręcasz kluczyk albo naciskasz przycisk "start" i jedziesz. Jeśli autu czegoś potrzeba – dolewki płynu czy wizyty w serwisie – w porę powiadomi cię o tym komputer. Kiedyś tak nie było. Zobaczcie, ile czynności trzeba było dawniej wykonać, żeby móc dojechać do celu.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Nie zawsze wystarczy przekręcić kluczyk. Najdziwniejsze sposoby uruchamiania silnika
Eksploatacja

Nie zawsze wystarczy przekręcić kluczyk. Najdziwniejsze sposoby uruchamiania silnika

We współczesnych autach uruchomienie silnika to łatwizna – wystarczy nacisnąć przycisk albo przekręcić kluczyk i silnik pracuje. Nie zawsze tak jednak było, nawet dziś można spotkać silniki, które "zapala się" zupełnie inaczej. Odpalenie "od strzału" można czasem brać dosłownie.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Zmiana czasu. Jak przestawić godzinę w samochodzie?
Eksploatacja

Zmiana czasu. Jak przestawić godzinę w samochodzie?

We współczesnych samochodach ustawienie właściwej godziny nie zawsze jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Niekiedy aż trudno uwierzyć, że dość prosta funkcja bywa tak ukrywana w rozbudowanym menu, że trzeba sięgać po szczegółową instrukcję obsługi pojazdu. Przy zmianie czasu na letni warto zatem upewnić się, czy godzina zmieni się automatycznie, czy też należy ją samodzielnie ustawić.

Najgorzej wypadła Tesla. Eksperci sprawdzili, czy łatwo i bezpiecznie obsługuje się współczesne samochody
Aktualności

Najgorzej wypadła Tesla. Eksperci sprawdzili, czy łatwo i bezpiecznie obsługuje się współczesne samochody

Nawigacja, odtwarzacz, klimatyzacja – te funkcje można obsługiwać nie tylko klasycznym przełącznikiem, ale coraz częściej za pomocą wyświetlacza. I wtedy zaczynają się problemy, bo kierowcy, zamiast skupiać się na drodze, przeszukują menu, żeby znaleźć ulubioną stację radiową.

BMW tymczasowo z ekranami dotykowymi bez... funkcji dotykowych
Aktualności

BMW tymczasowo z ekranami dotykowymi bez... funkcji dotykowych

Problemy z dostępnością komponentów elektronicznych dość mocno dotknęły także BMW. Aby ograniczyć ryzyko wstrzymania produkcji, w modelach BMW serii 3, 4, X5, X6, X7 oraz Z4 niemiecka firma czasowo usunęła ze swoich ekranów funkcje dotykowe. W efekcie całość obsługi multimediów ponownie przejął system iDrive.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.