Chevrolet Volt jest pojazdem z napędem elektrycznym o zasięgu przekraczającym 500 kilometrów. Przez pierwsze 60 kilometrów Volt zasilany jest wyłącznie energią elektryczną pochodzącą z 16-kWh akumulatora litowo-jonowego. Nie korzysta przy tym z paliwa i nie emituje zanieczyszczeń. Z chwilą osiągnięcia niskiego poziomu naładowania zastosowanego w Volcie akumulatora litowo-jonowego niezauważalnie uruchamiany jest silnik/generator rozszerzający zasięg pojazdu do nieco poniżej 500 kilometrów przy pełnym zbiorniku paliwa.

- Akumulatory stosowane w Chevrolecie Volt przekroczyły nasze oczekiwania sprawnościowe i gotowe są do wyjazdu na drogę - powiedział Micky Bly, dyrektor wykonawczy GM ds. układów elektrycznych.

Kompleksowa gwarancja na akumulator modelu Volt obejmuje wszystkie 161 zastosowanych w nim elementów, z których 95 proc. zostało zaprojektowanych i skonstruowanych przez koncern GM, jak również układ zarządzania temperaturą, układ ładowania oraz elementy napędu elektrycznego.

Akumulator zaprojektowano tak, aby gwarantował niezawodność działania już od momentu jego podłączenia, w temperaturach od -25 do +50 stopni Celsjusza. W niskich temperaturach akumulator zostaje wstępnie podgrzany w trakcie ładowania, co zapewnia mu pełną moc. W temperaturach wysokich - stanowiących dla akumulatora największe wyzwanie - można go schłodzić w trakcie ładowania.

System zarządzania pracą akumulatora monitoruje go w czasie rzeczywistym w sposób ciągły, zapewniając tym samym optymalne parametry jego pracy. 10 razy na sekundę przeprowadzanych jest ponad 500 operacji diagnostycznych, śledzących pracę akumulatora. 85 proc. z nich czuwa nad bezpieczeństwem pracy akumulatora, zaś 15 proc. śledzi jego efektywność i trwałość.

Inżynierowie General Motors informują, że pełne ładowanie lub rozładowanie akumulatora skraca jego żywotność. Zastosowany w Volcie system zarządzania energią nigdy nie dopuszcza do pełnego naładowania lub rozładowania akumulatora. Zastosowany w Volcie akumulator posiada górną i dolną "strefę buforową" pozwalającą na zapewnienie jego trwałości.

Stosowana przez koncern GM pryzmatyczna konstrukcja ogniw oraz skład chemiczny stosowany przez LG Chem (spinel manganowy, lit, jon) mają zagwarantować długowieczność i wysoką moc przy odpowiednio utrzymywanej temperaturze. Pozwala to na uzyskanie lepszego przyspieszenia pojazdu oraz zwiększenie siły hamowania.

Od roku 2007 konstruktorzy General Motor przeprowadzili badania poprawności działania akumulatora, jego dziewięciu modułów i 288 ogniw. Testy trwały cztery miliony godzin i odbyły się na dystansie przekraczającym milion mil. Badania dotyczyły zwarć, korozji, zabrudzeń, uderzeń, zamoknięć i zgnieceń, a także skrajnych skoków temperatury w połączeniu z agresywnymi cyklami jazdy.