Poszukujący poczucia bezpieczeństwa od ponad 30 lat też mogą zamawiać opancerzone odmiany wybranych "beemek". Największym uznaniem cieszy się oczywiście flagowa "siódemka", która stała się ulubieńcem przedstawicieli rządu oraz biznesmenów.

Kto chciałby przemieszczać się mniej dostojnym autem może zamówić właśnie zaprezentowany model X5 Security. Nadwozie opancerzonej pseudoterenówki spełnia normę VR4. Oznacza to, że pasażerowie będą skutecznie chronieni m.in. przed ostrzałem z broni typu Magnum oraz 9-milimetrowego Lugera. BMW podkreśla, że w strefie bezpieczeństwa leży nie tylko przestrzeń pasażerska, ale również bagażnik. Można więc bez obaw przewozić w nim cenne bagaże. Trzeba tylko pamiętać o niewielkiej, bo jedynie 500-kilogramowej nośności X5 Security.

Obecność dodatkowych wzmocnień pociągnęła za sobą wzrost masy pojazdu. Wymusiło to zmodyfikowanie zawieszenia oraz układu hamulcowego. Do napędu BMW X5 Security zaprzęgnięto ośmiocylindrowy silnik o pojemności 4,8 litra. Niebagatelne 355 KM oraz 475 Nm wystarczą, by w razie potrzeby ewakuować się z zagrożonego obszaru w mgnieniu oka. Pierwsza "setka" może widnieć na liczniku po 7,5 sekundy od startu. Auto będzie przyśpieszało do 210 km/h. Wówczas interweniuje elektroniczny ogranicznik. Konstruktorzy uznali, że ze względu na opancerzenie, które podniosło masę oraz położenie środka ciężkości X5 nie powinno jeździć szybciej.

Konstruktorzy dołożyli starań, by opancerzony X5 nie prowadził się gorzej od standardowej odmiany. Zadba o to inteligentny napęd na cztery koła xDrive oraz zawieszenie Adaptive Drive. Elektronika - bazując na informacjach od czujników przeciążeń, uzupełnionych danymi o prędkości i wychyleniu kierownicy - dostosowuje sztywność amortyzatorów i stabilizatorów do bieżących potrzeb. Standardowym wyposażeniem BMW X5 Security jest również aktywny układ Active Steering. Rozwiązanie zmniejsza przełożenie układu kierowniczego przy małych prędkościach, by ułatwić manewrowanie.

Piętą Achillesową opancerzonych samochodów są łatwe do uszkodzenia opony. BMW X5 Security nie zostanie unieruchomione z powodu ich przestrzelenia lub przebicia. Producent wyposażył auto w ogumienie pozwalające na kontynuowanie jazdy nawet po całkowitej utracie powietrza. Twórcy deklarują, że opony wytrzymają przebieg przynajmniej 50 kilometrów oraz jazdę z prędkością 80 km/h.

Kabina opancerzonego BMW X5 praktycznie nie różni się od standardowych wariantów. Jest przestronna oraz wykończona materiałami wysokiej jakości. Wyróżnikiem odmiany Security jest panel umieszczony na konsoli środkowej. Pozwala na włączenie sygnału dźwiękowego oraz komunikację z osobami pozostającymi na zewnątrz bez konieczności otwierania drzwi lub okien.

Pancerne BMW X5 będzie powstawało w amerykańskim Spartanburgu. Wzmocnienia trafią na linie montażowe z meksykańskiego Toluca. Z serwisowaniem X5 Security poradzi sobie każdy warsztat BMW. Bawarska firma proponuje wraz z samochodem szkolenie odkrywające przed kierowcą tajniki jazdy opancerzonym wozem.