Wybierz samochód

Peugeot 306

Peugeot 306 to kompaktowy samochód osobowy należący do segmentu C. Auto pojawiło sięna rynku w 1993 roku jako następca nieco już przestarzałego modelu 309. Peugeot, po sukcesie 205-ki bardzo liczyło że 306-kęspotka podobny los, dlatego dołożyli wszelkich starań aby zapobiec klęsce.

Przy projektowaniu nadwozia, Francuzi poprosili o pomoc studio Pininfarina. Poskutkowało to powstaniem zgrabnego i nieco zadziornego nadwozia. Oprócz tego inżynierowie Peugeota opracowali proste konstrukcyjnie, a zarazem bardzo wydajne zawieszenie tylnej osi, które zapewniało pewne i sztywne prowadzenie. Konstrukcyjnie auto oparte było na Citroenie ZX.

Początkowo 306-ka występowała jedynie jako 3- oraz 5-drzwiowy hatchback. W 1995 roku pojawił się 4-drzwiowy sedan oraz 2-drzwiowe cabrio, natomiast w 1996 roku do oferty dołączyło 5-drzwiowe kombi, które zwiastowało odświeżenie, które miało wkrótce nadejść. Facelifting (phase II) przyniósł nowy pas przedni, tylne światła i zderzak, a także wnętrze. Poza tym modernizację przeszła także paleta jednostek napędowych.

Pod maską przed liftingiem można było spotkać benzyniaki 1.1 (60 KM), 1.4 (75 KM), 1.6 (89, 98 KM), 1.8 (101 KM) oraz 2.0 (121 KM), a także diesle 1.8 D (60 KM), 1.9 D (69 KM) oraz 1.9 TD (90 KM). Topową odmianą 306-ki była wersja S16. Wyposażona w 16-zaworowy silnik 2.0 generowała najpierw 152 KM, a od 1996 roku, kiedy S16 zmieniono na GTi6 – 163 KM.

Po modernizacji w ofercie pozostał bez zmian silnik 1.4, 1.6, 1.8 oraz topowe GTi6. 1,6- oraz 1,8-litrowe benzyniaki doczekały się poza tym odmian 16-zawodowych, które rozwijały kolejno 109 i 110 KM. Poza tym, 121-konne 2.0 zyskało dodatkowe 11 KM. Wśród diesli pojawił się na rok silnik 1.9 SD (75 KM), a w 1999 roku 1,9-litrowego turbodiesla zastąpił nowoczesny 2.0 HDi z systemem Common-Rail o mocy 90 KM. Moc w 306-tce kierowana była na przednią oś za pośrednictwem 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej bądź 4-stopniowego „automatu”.

W 2002 roku zakończono produkcję Peugeota 306, a jego następcą został model 307. Rywalami 306-ki był m.in. Ford Escort, Honda Civic oraz Opel Astra.

Peugeot 306 - generacje

Peugeot 306 - powiązane artykuły

Toyota Yaris, Skoda Fabia, Renault Clio, Hyundai i20, Dacia Sandero – pięć popularnych aut w segmencie B

Peugeot 306 (test używanego)

Budżet wielu kierowców z różnych przyczyn jest mocno ograniczony, niemniej jednak wciąż pozostaje kwestia oczekiwań pokładanych w samochodzie. Gro osób poza niskimi kosztami zakupu i użytkowania potrzebuje funkcjonalnego wnętrza, zdolnego zabrać cztery rosłe osobistości wespół z ekwipunkiem. Do tego celu idealnie nadają się kompakty, niestety pochodzące z lat 90. W tym zaszczytnym gronie poza silną reprezentacją Niemiec - Volkswagen Golf III, Opel Astra F - znajdziemy także niedoceniane i wyśmiewane auta znad Sekwany, Renault Megane czy Peugeota 306. Ten ostatni opuszczał taśmę produkcyjną w latach 1993 - 2001, zaliczając po drodze dwa liftingi (1997, 1999). Trzysta szóstka poza licznymi rolami filmowymi na swoim koncie, ma również wiele do zaoferowania. Pomijając nieco archaiczny design głęboko zakorzeniony w latach 90., kompaktowy lew może spełnić podstawowe oczekiwania wielu użytkowników. W zależności od potrzeb możemy wybierać spośród pięciu odmian nadwoziowych. Trzy i pięciodrzwiowy hatchback dysponują bagażnikiem o pojemności 338 litrów, stateczny sedan pomieści najwięcej - aż 463 l, kombi - 442 l, zaś kabriolet autorstwa Bertone - 274 litry. Wnętrze wykonano z materiałów dobrej jakości, odpornych na trudy codziennej eksploatacji i niefrasobliwych pasażerów. W zależności od wersji wyposażenia na pokładzie Peugeota 306 znaleźć możemy elektrycznie sterowane szyby, lusterka i szyberdach, skórzaną tapicerkę, dwie poduszki powietrzne czy ABS. W temacie ergonomicznego...

Przeglądarka blokuje powiadomienia - Zobacz jak zmienić ustawienia
Zamknij
Auto Świat
Czy chciałbyś otrzymywać powiadomienia z najciekawszymi informacjami?
Subskrybuj

Dzięki, teraz zawsze będziesz na bieżąco!