Testy weryfikujące zabezpieczenie pasażerów w sytuacji wywrócenia auta zostały przeprowadzone w kooperacji z następującymi klubami: RACC ( Hiszpania), RACE ( Hiszpania), Motormannen ( Szwecja), OAMTC ( Austria), TCB ( Belgia).

W teście tym Peugeot 207 CC osiągnął najlepszy wynik, potwierdzając wysiłek i atencję marki skupione na bezpieczeństwie użytkowników tego typu samochodów.

W efekcie, 207 CC łączy wyjątkową sztywność struktury dla tego typu samochodu z wyposażeniem niespotykanym na tym poziomie gamy, takim jak: dwa pałąki pirotechniczne połączone z czujnikiem dachowania ( kąt i szybkość obrotu) wyzwalane automatycznie jak tylko samochód zaczyna dachowanie; rozwinięcie następuje w ciągu 175 milisekund (mniej niż mrugnięcie okiem), na wysokość 200 mm. W ten sposób pasażerowie samochodu pozostają chronieni przez skuteczny system będący zwykle wyposażeniem kabrioletów wyższej gamy.

Bezpieczeństwo aktywne zapewnia wyposażenie wysokiego poziomu seryjne lub w opcji: system ESP zintegrowany z funkcją ABS-u oraz z elektronicznym rozdzielaczem siły hamowania i wspomaganie nagłego hamowania.

Takwięc ponownie podkreślone zostały osiągnięcia marki Peugeot na wszystkich poziomach gamy jak również duży sukces marki w dziedzinie Coupé Kabrioletów.

A zatem, w zakresie bezpieczeństwa, dobry wynik 207 CC w teście ADAC należy dodać do siedmiu modeli gamy, które otrzymały 5 gwiazdek a więc maksimum, w bardzo wymagającym teście Euro NCAP: 207, 207 CC, 1007, 308, 407, Coupé 407 i 807.

Jeśli chodzi o sukces handlowy konceptu Coupé Kabrioletu, to pragniemy przypomnieć, że Peugeot zainicjował go bardzo wcześnie legendarnym Peugeot 402 i 602 Eclipse w latach 30 i spopularyzował na poziomie sprzedaży nigdy do tej pory nieosiągniętym, gdyż Peugeot sprzedał w swojej historii 622.827 samochodów CC, co czyni markę niekwestionowanym światowym liderem Coupé Kabrioletów.