Usługa SOS oferowana przez Volvo będzie miała ogólnoeuropejski zasięg. Dla wszystkich nowych samochodów osobowych Volvo oferowana będzie usługa jako opcja wyposażenia dodatkowego - Volvo On Call, umożliwiająca kontakt z centrum obsługi lub określenie dokładnego położenia samochodu w razie wypadku. System ten jest bardziej wszechstronny niż eCall, którego wprowadzenie proponuje Unia Europejska na przełomie 2009 i 2010 roku. Począwszy od wiosny 2006 roku Volvo On Call będzie sprzedawany w siedmiu krajach Europy, jednak jego zasięg obejmie aż czternaście państw.

Volvo On Call to zintegrowany system podnoszący poziom bezpieczeństwa kierowcy

i ochrony samochodu. Dzięki kombinacji telefonii bezprzewodowej i nowoczesnej technologii komputerowej właściciel samochodu Volvo uzyska pomoc w każdej trudnej sytuacji.

"Dla kierowcy samochodu podłączonego do Volvo On Call, pomoc jest zawsze w zasięgu ręki" - mówi Joost van den Bosch, Menedżer ds. Rozszerzonej Oferty w Volvo Cars.

"W niektórych przypadkach trzeba nacisnąć przycisk, w innych alarm uruchamiany jest automatycznie". W Wlk. Brytanii, Szwecji, Francji, we Włoszech, w Holandii, Belgii i Luksemburgu infrastruktura zostanie w pełni stworzona i uruchomiona z początkiem 2006 roku. "Jednak właściciele aut Volvo w większości pozostałych krajów europejskich również będą czerpać korzyści z systemu, który będą mogli wykorzystywać zaraz po przekroczeniu granicy jednego z już objętych nim państw" - wyjaśnia Joost van den Bosch. "Co więcej będzie dostępny także w kolejnych siedmiu krajach, choć jego obsługą zajmować się będzie międzynarodowe centrum usługowe".

Tych kolejnych siedem krajów to Niemcy, Szwajcaria, Austria, Dania, Norwegia, Hiszpania i Portugalia. W ciągu najbliższych kilku lat Volvo będzie oferować usługę Volvo On Call także na innych rynkach.

Volvo On Call obejmuje dwa zestawy usług: pierwszy, standardowy, zwiększa bezpieczeństwo, zaś drugi, dodatkowy, ochronę (ceny zestawów mogą różnić się w zależności od rynku).

Zestaw bezpieczeństwa zawiera konieczne wyposażenie, tj. zintegrowany telefon GSM Volvo i odbiornik GPS, a także obejmuje pięcioletni abonament, który przechodzi na kolejnego właściciela, gdy samochód zostaje w ciągu pięciu lat sprzedany. W zestawie oferowane są następujące usługi:

- alarm aktywowany automatycznie w razie wypadku, podczas którego uruchomiona zostanie poduszka powietrzna lub napinacz pasów bezpieczeństwa;

- alarm aktywowany ręcznie poprzez wciśnięcie przycisku SOS w razie wypadku lub nagłego złego samopoczucia;

- wparcie techniczne w razie wystąpienia problemów z samochodem;

- automatyczny alarm gwarantuje kierowcy samochodu najszybszą pomoc, nawet w sytuacjach, gdy sam nie jest w stanie o nią poprosić.

Zestaw ochrony obejmuje następujące elementy:

- alarm aktywowany automatycznie i przekazywany działowi obsługi klienta Volvo On Call;

- namierzanie skradzionego samochodu i przekazywanie informacji policji;

- zdalne otwieranie samochodu, gdy kluczyki zaginą lub zostaną przypadkowo zamknięte wewnątrz auta;