Logo
Po zerwaniu paska rozrządu Renault Megane 1,9dti

Po zerwaniu paska rozrządu Renault Megane 1,9dti

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Z przysłanych informacji wynika, iż przed naprawą praca silnika nie budziłazastrzeżeń, natomiast po wykonanej naprawie użytkownik odczuwa znaczący brakmocy. Pomijając subiektywne odczucia użytkownika, przyczyn braku mocy może byćwiele.

Pierwsze podstawowe nasuwające się pytania to: czy wykonanoprawidłowe ustawienie rozrządu?, ustawienie pompy wtryskowej?, czy w trakcie prac naprawczych nie zmienionostopnia sprężania (naprawa głowicy)?. W przypadku nieprawidłowego ustawienia pompy wtryskowej może występować zbyt mała dawka paliwa w stosunku do zapotrzebowania silnika, szczególnie pod obciążeniem. Nie otrzymaliśmy szczegółowych informacji na temat typu omawianego silnika (wg dokumentacji z 1997 roku występowała pompa Bosch, oraz Lucas). Statyczne ustawienie pompy wykonywano z wykorzystaniem czujnika zegarowego. Opisywany objaw braku mocy może również występować w przypadku niekontrolowanego otwierania zaworu EGR (choć w takim przypadku winno to się objawiać bardziej nierównomierną pracą silnika i choćby okresowym dymieniem. Do braku mocy może się też przyczynić Również nieprawidłowe podłączenie turbosprężarki poprzez brak odpowiedniego ciśnienia doładowania może powodować brak mocy. W przypadku czynności diagnostyczno-naprawczych prowadzonej przez serwis autoryzowany, doradca techniczny serwisu dysponuje zarówno specjalistycznym oprzyrządowaniem jak też dokumentacją i technologią opracowaną przez Producenta.Krzysztof Kotarba

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki