Jak zauważa Michał Kozioł z LeasePlan Fleet Management – rynkowego lidera wynajmu i leasingu, najczęstsze zapytania o LCV dotyczą samochodów typu furgon w 2 segmentach: małych samochodów dostawczych takich jak Partner, Kangoo czy Doblo. Takich pojazdów poszukują przedsiębiorcy, dla których lekkie pojazdy użytkowe są kluczowe w prowadzeniu biznesu.

Drugi segment to większe samochody dostawcze takie jak m.in. Ducato, Sprinter lub Transit. Te pojazdy świetnie radzą sobie z cięższymi ładunkami na trasach regionalnych, a takie potrzeby ma większość firm, które budują swój park maszyn w oparciu o ten segment. Ekspert LeasePlan wskazuje, że w obydwu przypadkach daje się zauważyć pobudzenie w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw, które już poszukują finansowania w obszarze wynajmu pojazdów użytkowych. Full service leasing zyskuje coraz większą popularność wśród sposobów sfinansowania zakupu auta dostawczego, dlatego finansowanie zarówno podwozia, jak i zabudowy stało się wygodną i bezpieczną dla Klienta opcją. Przedsiębiorcy oczekują zwykle kompleksowego rozwiązania.

W przypadku zabudowy trzeba wziąć też pod uwagę wartość rezydualną pojazdu, którą można podnieść. W przypadku zabudów popularnych (np. kontener) przyjmujemy, że zabudowa podnosi wartość podwozia i tym samym utrata wartości takiego pojazdu jest rozpatrywana łącznie (podwozie + zabudowa). Jeżeli z kolei zabudowa jest bardzo specjalistyczna i pojazd w nią wyposażony może na rynku wtórnym trafić do ograniczonej liczby odbiorców. Wówczas inaczej przedstawia się RV na pojazd, a inaczej RV na zabudowę. W kalkulowaniu tych kosztów także pomaga ekspert CFM.

Okres wynajmu trwa od 2 do 5 lat. W tym czasie właściciel firmy chce zminimalizować czasy przestojów pojazdów, które negatywnie wpływają na budżet, chce mieć też możliwość efektywnego zarządzania czasem kierowców. To powody, dla których usługa fsl staje się coraz popularniejsza. Pozwala przedsiębiorcy skupić się na prowadzeniu biznesu. Dodatkowym argumentem jest łatwość serwisowania pojazdów flotowych. To także bierze na siebie firma flotowa. - LeasePlan współpracuje zarówno z serwisami autoryzowanymi, jak i posiada własną sieć serwisów preferowanych.

Sposób i miejsce serwisowania pojazdów jest każdorazowo indywidualnie dopasowywane pod konkretnego Klienta. Zdajemy sobie sprawę, że dla flot samochodów dostawczych najważniejszym parametrem jest minimalizacja czasu wyłączenia pojazdu z użytkowania. I właśnie na ten aspekt kładziemy szczególny nacisk poprzez odpowiedni dobór lokalizacji serwisów, godzin otwarcia, możliwość dopasowania i przyspieszenia wykonania okresowych przeglądów przed rozpoczęciem gorącego sezonu u Klienta – wylicza Michał Kozioł.