O ile przy sprzedaży innych spółek zależnych koncernu GM, główną kwestią było utrzymanie zatrudnienia miejscowych pracowników, w przypadku Saaba lojalni miłośnicy oraz dumni właściciele tych samochodów chcą utrzymać przy życiu tę markę - ikonę rynku motoryzacji. Oczywiście, chcemy także zapewnić wsparcie dla tysięcy pracowników Saaba w Szwecji - mówią członkowie Saab Klub Polska.

Przez ponad 60 lat istnienia Saabów, szwedzcy inżynierowie opracowali wiele technicznych innowacji, tworząc trendy w branży oraz wyznaczając nowe standardy bezpieczeństwa oraz ekonomicznej jazdy. Nie chcemy, aby dziedzictwo marki zostało zaprzepaszczone. Nie chcemy aby zespoły doskonałych inżynierów zostały rozbite. Nie chcemy, aby najnowocześniejsze linie produkcyjne zostały rozmontowane i sprzedane na złom! Obawiamy się, że GM nie jest skłonny do sprzedaży Saaba jako działającego przedsiębiorstwa, ze strachu przed stworzeniem przyszłej konkurencji dla własnych marek - twierdzą członkowie Saab Klub Polska.

Naszym zdaniem, nie ma takiego ryzyka, ponieważ właściciele Saabów to bardzo specyficzny gatunek kierowców. Saab budował wyjątkowe samochody. Samochody z charakterem, uparte i twarde. Samochody dla ludzi, którzy czerpią przyjemność z jazdy - nie z łagodnego sunięcia nad gładką powierzchnią amerykańskiej autostrady, lecz prawdziwej jazdy na wąskich i krętych europejskich szosach, we mgle, deszczu, śniegu i lodzie.

Według członków Saab Klub Polska koncern General Motors nie rozumie, iż to właśnie szczególny charakter marki decydował o atrakcyjności Saabów. GM starał się zmienić charakter Saaba, pozycjonując go jako bardziej luksusową markę, skierowaną dla klientów z klasy średniej. Chciano w ten sposób zwiększyć wielkość produkcji. Strategia ta nie powiodła się. Tak jak w przypadku dobrego jedzenia i dobrego wina, niewielka skala produkcji zapewnia najlepszą jakość, dzięki uwadze poświęconej produktom, odpowiedniej kontroli jakości oraz dzięki ich szczególnemu smakowi. Takie produkty można pokochać lub znienawidzić - lecz nie można po prostu przełknąć ich bez zastanowienia - czytamy na stronach Saab Klub Polska.

Mimo chłodnego, skandynawskiego wizerunku marki, właściciele Saabów żywią wobec niej bardzo gorące uczucia. Nie pozwólcie Saabowi umrzeć!

Aby zwiększyć społeczną świadomość problemu światowa społeczność właścicieli Saabów organizuje Konwoje Wsparcia dla inicjatywy "Save Our Saabs" ("Ratujcie Nasze Saaby").

Konwoje odbędą się w 17 stycznia w wielu krajach, m.in. w Holandii (360 pojazdów), Szwecji (ponad 500 pojazdów), Wielkiej Brytanii, Niemczech, Malezji, Estonii, USA, Chinach, Finlandii, we Włoszech i na Słowacji. Saab Klub Polska postanowił dołączyć do ogólnoświatowej akcji "Save Our Saab" i organizuje Save Saab Convoy w Warszawie. Akces do konwoju zgłosiło około 150 samochodów marki Saab z całej Polski. Lista zgłoszeń jest otwarta i ciągle napływają nowe zgłoszenia.

Konwój rozpocznie się o godz. 12:00 na parkingu pod Torwarem (od strony ul. Czerniakowskiej) skąd kawalkada samochodów wyruszy ulicami:

Łazienkowska - Rozbrat - Książęca - Pl. Trzech Krzyży - Al. Ujazdowskie (Ambasada Stanów Zjednoczonych Ameryki) - Belwederska - Spacerowa - Pl. Unii Lubelskiej - Bagatela (Ambasada Królestwa Szwecji) - Belwederska - Sobieskiego - Al. Wilanowska - Wiertnicza - Powsińska - Czerniakowska - Zaruskiego.

Zakończenie konwoju jest przewidziane na parkingu WTS DeSki ul. Zaruskiego 8.