Winne są auta, które nie mogą energicznie ruszyć spod świateł, a potem mają problemy z zatrzymaniem się przed kolejnym skrzyżowaniem. Ich właściciele usiłują przetrwać zimę na letnim ogumieniu, stwarzając zagrożenie nie tylko dla siebie, lecz także dla stosujących "zimówki".Wielu kierowców uważa, że opony zimowe różnią się od letnich tylko grubszymi kostkami bieżnika. Nic bardziej błędnego! Pod względem konstrukcji opony zimowe to przykład zastosowania najnowocześniejszych technologii. Są tak zaprojektowane, aby sprostać wszelkim warunkom - dobrze zachowywać się na śniegu, suchej i mokrej drodze, zarówno w dodatnich, jak i ujemnych temperaturach.Opony zimowe mimo niepozornego wyglądu stanowią przykład najnowszych technologiiW tym roku przetestowaliśmy dziesięć opon w rozmiarze 185/60 R 14T. Takie opony pasują między innymi do mocniejszych aut segmentu B, do wielu kompaktów, a nawet aut klasy średniej.Testy na suchej oraz mokrej nawierzchni zostały przeprowadzone na torze firmy Continental w Hanowerze, który zapewnia optymalne warunki do takich badań. Próby na śniegu wykonaliśmy w północnej Szwecji. We wszystkich testach brała udział również opona letnia. Jej wyniki nie były wprawdzie oceniane, miały służyć tylko jako punkt odniesienia. Na ich podstawie widać jednak, że opona letnia na śniegu nie ma nawet cienia szansy w porównaniu z "zimówką". Z drugiej strony trzeba przyznać, że podczas hamowania oraz w dziedzinie prowadzenia na suchej drodze opony letnie sprawują się dużo lepiej. Uwaga! Wyników z tabeli nie można bezpośrednio porównywać z rezultatami uzyskanymi w poprzednich testach - w zależności od chwilowych warunków na torze testowym mogą się one wyraźnie różnić.
10 topowych propozycji
Po pierwszych opadach śniegu na drogach zaczyna się zazwyczaj chaos. W miastach tworzą się korki, dochodzi do licznych stłuczek.
Auto Świat
10 topowych propozycji