Rok później, w listopadzie 1953 roku przeprowadzono pierwszy w historii motoryzacji test opon zimowych - Continental M+S. Próby odbywały się na alpejskiej przełęczy świętego Gotarda, położonej na wysokości 2112 metrów. W 10 lat od tego wydarzenia Continental zaprezentował oponę M+S 18 z zygzakowatym wzorem bieżnika. Była to opona uniwersalna, dobrze zdająca zimowy egzamin na drogach asfaltowych oraz wiejskich bezdrożach. Wyposażona w kolce zapewniała doskonałą przyczepność na oblodzonych trasach. W 1972 r. pojawiły się opony z serii Contact zachowujące elastyczność nawet w niskich temperaturach. Najnowsze opony zimowe, np. Conti Winter Contact TS790 V, pozwalają podróżować z prędkością do 240 km/h i zapewniają maksymalne bezpieczeństwo w zimowych warunkach.
50 lat zimówek Conti
Opony o oznaczeniu M+S były pierwszymi zimówkami opracowanymi 50 lat temu przez inżynierów firmy Continental. Oznaczenie M+S, czyli mud+snow (błoto+śnieg) oznaczało, że opony były przeznaczone zarówno na zaśnieżone, jak też nieutwardzone i błotniste drogi.