W 1927 roku nastąpił przełom w dziedzinie chłodzenia. Wprowadzono wówczas pierwszy na świecie płyn chłodniczy oparty na glikolu etylenowym pod marką Prestone. Glikol stosuje się w płynach chłodniczych do dziś. Jednak pierwszy płyn Prestone różnił się od tych, które znamy obecnie. Dopiero w 1930 roku do jego składu dodano inhibitory korozji zabezpieczające układ chłodzeniaprzed rdzą. W latach 40. Prestone był już najpopularniejszym w USA płynem do chłodnic. Kolejną dużą zmianę wprowadzono w 1972 roku. Nowe inhibitory korozji były znacznie skuteczniejsze, szczególnie w odniesieniu do aluminium. Płyn stał się też bardziej odporny na wysokie temperatury panujące w układach ówczesnych aut. Zdolność do ochrony aluminiowych chłodnic udoskonalano jednak dalej, w miarę jak aluminiowe układy stawały się coraz bardziej popularne. Pracowano też nad kolejnymi innowacjami. W latach 90. firma zaproponowała płyny o wydłużonej trwałości (Prestone Extended Life). Najnowszy produkt Prestone to - jak twierdzi producent - pierwszy na świecie płyn, który jest w pełni uniwersalny i można go mieszać ze wszystkimi innymi płynami do chłodnic. Nadaje się do wszystkich aut niezależnie od marki i konstrukcji układu chłodzenia. Zawarte w nim inhibitory korozji nie ograniczają działania inhibitorów zawartych w innych produktach, a czysty płyn Prestone niezmieszany z innym płynem wytrzymuje przebieg 250 tys. km lub 5 lat. Jego koncentrat można awaryjnie dodawać do dowolnego, rozwodnionego już płynu.