Do napędu używano silników Anzani. W 1919 roku AC skonstruowała własny 6-cylindrowy silnik, który z niewielkimi zmianami stosowała aż do 1963 roku. W 1929 roku firma zbankrutowała, a rok później przejęli ją bracia Hurlock i rozpoczęli w 1931 roku produkcję sportowych pojazdów z dwulitrowymi silnikami konstrukcji z 1919 roku.Prezentowany model 16/56 z 1930 roku jest ostatnim z modeli budowanych jeszcze z 3-biegową przekładnią umieszczoną w tylnym moście. Sprzeczność dat wynika zapewne z tego, że kilka firm nadwoziowych konstruowało samochody na zbudowanych wcześniej nadwoziach. W przypadku prezentowanego modelu jest to firma Thames Ditton z Surrey. Auto napędzane było rzędowym, 6-cylindrowym, górnozaworowym silnikiem o poj. 1991 ccm, który z jednym gaźnikiem osiągał moc 60 KM, a z trzema - 70 KM. Do 1932 roku zbudowano 47 egzemplarzy w 5 różnych typach nadwozi.
AC 16/56 HP 1930 rok Anglia
Firma AC (Auto-Carrier) powstała w 1908 roku. Początkowo konstruowano w niej bardzo popularne w Anglii pojazdy trójkołowe, ale szybko rozszerzono ofertę i już przed pierwszą wojną budowano czterokołowe konwencjonalne samochody i duże autokary.
Auto Świat
AC 16/56 HP 1930 rok Anglia