O. została założona w 1919 r. przez dr. Vladimira Kabesa w celu produkowania samolotów i nadwozi samochodów. W 1928 r. firma odkupiła od inż. Bretislava Novotnego projekt 1-cylindrowego auta ENKA i na jego bazie zbudowała model Aero 500. Samochód napędzany był 1-cylindrowym, dwusuwowym silnikiem o pojemności 494 ccm. W 1931 r. powstał model 662, a dwa lata później model 1000. W 1934 r. zbudowano model 30, czyli "czeskiego Jaguara" zaprojektowanego przez inż. J. Baska. Auto napędzane było 2-cylindrowym, dwusuwowym silnikiem o pojemności 998 ccm z przeniesieniem napędu na koła przednie. W 1936 r. na jego bazie powstał model 50 z dwusuwową, 4-cylindrową jednostką napędową o pojemności 1997 ccm i mocy 50 KM. Auto to produkowano w latach 1936-39 w różnych wersjach nadwozia. Jedną z nich był prezentowany kabriolet z 1939 r. Model 50 zużywał 12-15 litrów paliwa na 100 km (przy mieszaniu oleju z benzyną w stosunku 1:20) i rozwijał prędkość 125 km/h.
Aero 50 1939 Czechosłowacja
Firma Aero Tovarna Letadel S.R.
Auto Świat
Aero 50 1939 Czechosłowacja