Do najsłynniejszych należały modele 6C i 8C konstrukcji Vittorio Jano. Pierwsze modele 6C napędzane były silnikami o pojemności 1500 ccm, następnie 1750 ccm i 1900 ccm. Model 2300 powstał w 1934 r. Zwiększono skok tłoka do 70 mm i rozwiercono cylindry do średnicy 100 mm. Silnik ten osiągał moc 68 KM. Sportowe wersje modelu 6C 2300 nosiły nazwę Pescara, od nazwy 24-godzinnego wyścigu Pescara - Targa Abruzzo. W 1935 r. powstał model 6C 2300 B. Od poprzednika różnił się niezależnym przednim zawieszeniem i aerodynamiczniejszą sylwetką.Nadwozia dla Alfy projektowało i budowało wielu znakomitych projektantów. Jednym z nich był Carlo Castagna. Prezentowany egzemplarz uważano za najgorszy w jego karierze. Alfę 6C 2300 B Pescara napędzał 6-cylindrowy, górnozaworowy, rzędowy silnik z dwoma wałkami rozrządu w głowicy. Miał pojemność 2309 ccm i moc 95 KM. Prędkość maksymalna dochodziła do 145 km/h.
Alfa Romeo 6C 2300 B Pescara 1937 Włochy
Firma ALFA (Anonima Lombardo F?bbrica Automobili) powstała w 1910 r. Pięć lat później przemysłowiec Nicolo Romeo przejął nad nią kontrolę i dodał swoje nazwisko do nazwy produkowanych samochodów.
Auto Świat
Alfa Romeo 6C 2300 B Pescara 1937 Włochy