Logo

Alfa Romeo 8C 2900 B 1937 Włochy

Robert Rybicki
Robert Rybicki

W latach 20. wykrysFirma Alfa powstała w 1910 r. Pięć lat później przemysłowiec Nicolo Romeo przejął ją i dodał swoje nazwisko do nazwy samochodów. W latach 20. wykrystalizował się profil produkcji. Postawiono na samochody sportowe i turystyczne. Do najsłynniejszych, poza modelami wyścigowymi, należały modele 6C i 8C. Konstrukcja tego ostatniego powstała w oparciu o mechanikę jednomiejscowego wyścigowego modelu Tipo B z 1934 r. Ośmiocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 2905 ccm składał się z dwóch czterocylindrowych bloków odlanych ze stopu aluminium. Zaworami sterowały dwa wałki rozrządu umieszczone w głowicy. Silnik ten w bardzo rzadkiej, liczącej tylko 6 sztuk serii A osiągał moc 220 KM. W serii B "tylko" 180 KM. Pozwalało to osiągnąć prędkość do 185 km/h. Zawieszenie przednie i tylne było niezależne, z hydraulicznymi amortyzatorami. Podwozie budowano w dwóch wersjach: krótkiej o rozstawie osi 280 cm i długiej, 300-centymetrowej. Karoserie projektowali najlepsi styliści tamtych lat. Prezentowany czteromiejscowy kabriolet powstał w 1937 r. w pracowni Pininfariny. Samochody te były wyjątkowo drogie i budowano je na specjalne zamówienia. W sumie powstało 20 sztuk krótkiego modelu 8C 2900, a długiego jedynie 10 egzemplarzy.talizował się profil produkcji. Postawiono na samochody sportowe i turystyczne. Do najsłynniejszych, poza modelami wyścigowymi, należały modele 6C i 8C. Konstrukcja tego ostatniego powstała w oparciu o mechanikę jednomiejscowego wyścigowego modelu Tipo B z 1934 r. Ośmiocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 2905 ccm składał się z dwóch czterocylindrowych bloków odlanych ze stopu aluminium. Zaworami sterowały dwa wałki rozrządu umieszczone w głowicy. Silnik ten w bardzo rzadkiej, liczącej tylko 6 sztuk serii A osiągał moc 220 KM. W serii B "tylko" 180 KM. Pozwalało to osiągnąć prędkość do 185 km/h. Zawieszenie przednie i tylne było niezależne, z hydraulicznymi amortyzatorami. Podwozie budowano w dwóch wersjach: krótkiej o rozstawie osi 280 cm i długiej, 300-centymetrowej. Karoserie projektowali najlepsi styliści tamtych lat. Prezentowany czteromiejscowy kabriolet powstał w 1937 r. w pracowni Pininfariny. Samochody te były wyjątkowo drogie i budowano je na specjalne zamówienia. W sumie powstało 20 sztuk krótkiego modelu 8C 2900, a długiego jedynie 10 egzemplarzy.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Eksploatacja Porady
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu