Logo
PoradyEksploatacjaAnglik - Kombinacja wyspiarska

Anglik - Kombinacja wyspiarska

Samochody za pół ceny, Vectra z 1998 roku już za 3 tys. złotych! Tak tanie auta pochodzą z Wielkiej Brytanii i jest ich coraz więcej. Przed rejestracją wymagają jednak przeróbek W ubiegłym roku obywatele nowych państw Unii, korzystając ze zniesienia barier celnych, zaczęli opróżniać giełdy i komisy samochodowe "starej Unii". Oazą spokoju w tym zamieszaniu pozostawały do niedawna Wyspy Brytyjskie. Nikt nie chciał kupować samochodów z kierownicą po prawej stronie. Mimo to od pewnego czasu coraz więcej aut z Anglii trafia do Polski. O ile ceny samochodów nowych nie są tam atrakcyjne, to już wśród aut kilkuletnich z łatwością można znaleźć ciekawe propozycje. Wysokie koszty robocizny sprawiają, że pojazdy wymagające napraw gwałtownie tracą na wartości. 8-9-letnie auta klasy średniej oferowane są już za ok. 500 funtów (ok. 3 tys. zł). Ofert można szukać na stronach internetowych, (m.in. "Auto Świata") w ogłoszeniach prasowych lub na miejscu w komisach znajdujących się na obrzeżach miast.

Anglik - Kombinacja wyspiarska
Auto Świat
Anglik - Kombinacja wyspiarska
Anglik - Kombinacja wyspiarska
Anglik - Kombinacja wyspiarskaŻródło: Auto Świat

Samochodowe eldorado? Niezupełnie! O ile sam zakup nie powinien nastręczać problemów, to już zarejestrowanie auta w Polsce bywa drogą przez mękę.Drożej, niż się wydaje Obowiązujące w Polsce przepisy nie dopuszczają do ruchu nowo rejestrowanych aut z kierownicą po prawej stronie (z wyjątkiem aut zabytkowych i kolekcjonerskich, na podstawie indywidualnej decyzji ministra infrastruktury). Samochód trzeba więc przerobić. Zakres robót oraz koszt modyfikacji zależą od konkretnego modelu. W niektórych przypadkach wystarczy montaż deski rozdzielczej pochodzącej z wersji "kontynentalnej", przełożenie pedałów, przeróbka układu kierowniczego oraz wymiana świateł przednich. Jeżeli korzystamy z taniego warsztatu i używanych części, koszt przeróbek nie powinien przekroczyć 2-4 tys zł. Wiele aut wymaga jednak znacznie więcej zachodu.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: