Arden zajmuje się raczej kosmetycznymi zmianami XJ, które mają podkreślić sportowy charakter tej 4-drzwiowej limuzyny. Modyfikacjom poddawane są wersje XJ8 z 8-cylindrowymi silnikami o pojemności 3,5 i 4,2 l oraz XJR z doładowaną wersją jednostki 4,2 l.
Jaguary XJ8 po ingerencji firmy Arden dysponują seryjną mocą 190 kW (258 KM) lub 219 kW (298 KM), ale użyte zostają nowe końcówki wydechu nadające autu sportowego dźwięku. Modyfikacjom poddane jest również oprogramowanie pneumatycznego zawieszenia, dzięki czemu prześwit zmniejsza się o 30 mm. Wygląd auta poprawiają diodowe światła dzienne, statuetka jaguara w skoku na masce oraz 20-calowe koła ze stopów lekkich. Wewnątrz pojawiły się aluminiowe pedały i rękojeść lewarka skrzyni biegów z tego samego materiału.
Dla wersji XJR przygotowano także zestaw wzmacniający, który pierwotną moc 291 kW (395 KM) zwiększa do 335 kW (456 KM), z 541 do 580 Nm zwiększa się także wartość momentu obrotowego. Przeprowadzone modyfikacje zasadniczo wpływają na czas przyśpieszenia od 0 do 100 km/h, który skraca się z 5,3 do 4,5 s. Prędkość maksymalna pozostaje ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Galeria zdjęć
Arden AJ14: jeszcze ekskluzywniejszy Jaguar XJ
Arden AJ14: jeszcze ekskluzywniejszy Jaguar XJ
Arden AJ14: jeszcze ekskluzywniejszy Jaguar XJ
Arden AJ14: jeszcze ekskluzywniejszy Jaguar XJ
Arden AJ14: jeszcze ekskluzywniejszy Jaguar XJ
Arden AJ14: jeszcze ekskluzywniejszy Jaguar XJ
Arden AJ14: jeszcze ekskluzywniejszy Jaguar XJ