Arden podjął się tuningu jednostki napędowej od podstaw: pojemność silnika zwiększono z 4,2 do 4,5 l, seryjną sprężarkę mechaniczną zamieniono na wydajniejszą, poprawiono kolektor dolotowy i zmodyfikowano układ wydechowy, a nad wszystkim rządzi nowa jednostka sterująca. Dzięki przeprowadzonym zmianom moc silnika zwiększyła się z 287 kW (390 KM) do 353 kW (480 KM) przy 5800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 680 Nm (+130 Nm w stostunku do wersji seryjnej) pojawia się przy 3600 obr./min. Prędkość maksymalna wynosi 270 km/h.

Widlasty 8-cylindrowy silnik o pojemności 3,6 l w modelu Range Rover Sport TDV8 oferuje 200 kW (272 KM) przy 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 640 Nm jest do dyspozycji już przy 2000 obr./min. Firmie Arden udało się wycisnąć z silnika 232 kW (315 KM) mocy i zadziwiających 700 Nm momentu obrotowego.