Arden podjął się tuningu jednostki napędowej od podstaw: pojemność silnika zwiększono z 4,2 do 4,5 l, seryjną sprężarkę mechaniczną zamieniono na wydajniejszą, poprawiono kolektor dolotowy i zmodyfikowano układ wydechowy, a nad wszystkim rządzi nowa jednostka sterująca. Dzięki przeprowadzonym zmianom moc silnika zwiększyła się z 287 kW (390 KM) do 353 kW (480 KM) przy 5800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 680 Nm (+130 Nm w stostunku do wersji seryjnej) pojawia się przy 3600 obr./min. Prędkość maksymalna wynosi 270 km/h.
Widlasty 8-cylindrowy silnik o pojemności 3,6 l w modelu Range Rover Sport TDV8 oferuje 200 kW (272 KM) przy 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 640 Nm jest do dyspozycji już przy 2000 obr./min. Firmie Arden udało się wycisnąć z silnika 232 kW (315 KM) mocy i zadziwiających 700 Nm momentu obrotowego.
Arden do podrasowanych jednostek napędowych oferuje także kompletny zestaw stylistyczny, w którym nie brakuje zmodyfikowanych zderzaków, poszerzonych nadkoli, masywnych progów i ospojlerowania tyłu. Po obu stronach tylnego zderzaka widnieją podwójne końcówki wydechu, które razem ze sportowym tłumikiem zapewniają odpowiedni gang.
Niezwykłym szczegółem, jak na samochód klasy SUV, są uskrzydlone drzwi w stylu Lamborghini. Patrząc z boku, nie można nie zauważyć ogromnych 3-częściowych 22-calowych kół ze stopów lekkich z oponami w rozmiarze 295/30 R 22.
Tuner nie zapomniał także o wzmocnieniu hamulców – z przodu pojawiły się większe tarcze z 6-tłoczkowymi zaciskami, z tyłu zamontowano zaciski 4-tłoczkowe. Wszystko współgra ze zmodyfikowanym zawieszeniem ze sztywniejszymi elementami resorującymi. Prześwit auta zmniejszył się o 23 mm. Wnętrze można zmodyfikować na indywidualne żądanie klienta, dostępna jest luksusowa skóra czy alcantara, panele ozdobne z drewna, chromu, karbonu czy aluminium, a także elitarne zestawy multimedialne z nawigacją satelitarną, wyświetlaczami LCD i zestawem głośników z subwooferem.