Arden już w zeszłym roku przygotował tuningową wersję modelu XK, teraz przyszedł czas na XKR, dla którego przygotowano praktycznie ten sam pakiet modyfikacji.
Pojemność 8-cylindrowej jednostki zwiększona została z 4,2 do 4,5 l, dodatkowo modyfikacjom poddano także seryjną sprężarkę mechaniczną. Po przeprowadzonych modyfikacjach moc silnika wynosi 353 kW (480 KM), a moment obrotowy osiąga 640 Nm przy 3850 obr./min.
Tak podrasowane XKR z odłączonym ogranicznikiem prędkości osiągnęło na torze ATP Papenburg prędkość maksymalną 305 km/h. Oznacza to, że Arden XKR AJ20 jest obecnie najszybszym Jaguarem.
Zmianom na silniku odpowiadają także zmiany w zawieszeniu i nowe 21-calowe koła z oponami w rozmiarze 255/35 ZR 21 z przodu i 295/30 ZR 21 z tyłu.
Modyfikacjom poddano również wygląd auta. Pakiet stylistyczny obejmuje nowe zderzaki i wyprofilowane progi. Nowe elementy nadwozia poprawiły przepływ powietrza wokół samochodu, dzięki czemu współczynnik oporu powietrza obniżył się z cx 0,385 w seryjnym XKR do 0,357.