Przedsiębiorca J.D. Siddeley - zbił majątek na produkcji silników lotniczych i w 1926 roku z kwotą 1,5 miliona funtów odzyskał całkowitą kontrolę nad firmą. Równoległa produkcja lotnicza cały czas przenosiła się na budowane samochody. Mówiono o nich, że są to pojazdy o "lotniczej jakości". Pierwsze auta budowane pod zarządem Siddeleya były kompilacją rodzimej i amerykańskiej produkcji. Stało się tak za sprawą syna właściciela, który w tym czasie wizytował amerykańskie fabryki m.in. Pierce-Arrow, Cadillac oraz Marmon. Zawsze były to auta doskonale wykończone, łatwe w prowadzeniu i wygodne. Plasowały się znacznie wyżej od Wolseleya i troszkę niżej od Daimlera. Ostatnie egzemplarze tej firmy były luksusowymi pojazdami, lecz za drogimi w stosunku do Jaguara. W 1959 roku nastąpiło połączenie z firmą Bristol, a rok później zakończono produkcję aut, koncentrując się wyłącznie na produkcji lotniczej. Prezentowany model 12 HP produkowano w latach 1929-1937 w wielu wersjach nadwozia. Napędzany był 6-cylindrowym rzędowym silnikiem o pojemności 1236 ccm i 1434 ccm.
Armstrong Siddeley 12 HP 1930 Anglia
Przedsiębiorstwo Armstrong Siddeley powstało w 1919 roku, gdy budująca samochody firma Armstrong-Whitworth wykupiła za 420 tys. funtów zakład Siddeley-Deasy.
Auto Świat
Armstrong Siddeley 12 HP 1930 Anglia