Nie zabrakło zatem wielu światowych premier, jak i sprzętu, który już zadebiutował także w polskich sklepach. Wśród nowości najwięcej pokazano systemów multimedialnych. Stacje z wysuwanymi kolorowymi monitorami, które mogą bez problemu zastąpić zwykłe radioodtwarzacze, cieszą się sporym powodzeniem zarówno wśród producentów, jak i instalatorów. Wbrew oczekiwaniom żadna z firm nie dorównała japońskiemu Alpine'owi, który jako jedyny oferuje od zeszłego roku ekran o najwyższej rozdzielczości (1,15 miliona pikseli) w modelu IVA-D900R. Najlepsze modele konkurencji wyróżniają się rozdzielczością zaledwie 0,33 mln pikseli, co ma bezpośrednie przełożenie na jakość obrazu. W Sinsheim pokazano wiele nowych modeli nieznanych marek, które rosną jak grzyby po deszczu. Wszystkie korzystają z tych samych fabryk w Azji i bardzo podobnych do siebie wzorów. Nikogo zatem nie dziwiło, że te same urządzenia oferowało kilka różnych i kompletnie nieznanych firm. Najlepiej omijać je z daleka. W Sinsheim nie zabrakło nowych radioodtwarzaczy samochodowych. Poza nielicznymi wyjątkami (Delphi-Grundig) nikt nie pokazywał radiomagnetofonów kasetowych. Podobnie potraktowano Mini Disc, dominacja płyt CD nie została więc zagrożona. Popyt na CD jest tym większy, im bardziej spadają ceny radioodtwarzaczy CD z dekoderami MP3. Spadek cen MP3 wymusił na producentach zwiększenie atrakcyjności zwykłych, najtańszych tunerów CD poprzez wzbogacenie wyposażenia. Coraz częściej zatem instaluje się co najmniej jedno wyjście dla zewnętrznego wzmacniacza oraz rozbudowana korekcja dźwięku. Dodaje się także sterowanie dla subwoofera, co zwiększa wygodę korzystania z systemu audio na co dzień. Mimo że nie zabrakło wielu głośnikowych nowości, większość z nich to jedynie sprzęt poddany delikatnej kosmetyce. Prawdziwych nowości, czyli głośników skonstruowanych od nowa, było stosunkowo niewiele. Wiele z nich to modele specjalnie przygotowane do trudnych warunków, jakie panują na łodziach i jachtach. Serie o wspólnym określeniu Marine cieszą się coraz większą popularnością wśród producentów sprzętu. Głośniki przygotowane z lepszych materiałów, zabezpieczone przed słoną morską wodą i promieniowaniem UV przygotowała większość ze znanych firm. Sprzęt będzie można bez problemu kupić także w Polsce. Choć głośnikowych nowości było niewiele, mogliśmy sprawdzić, jak wytwarza się sprzęt w fabryce Rainbowa. Zakład położony niedaleko Sinsheim to niewielka manufaktura, w której kobiety ręcznie składają głośniki także pod innymi markami. Firma wytwarza m.in. sprzęt dla mniej znanej niemieckiej marki Dego, a także dla renomowanego angielskiego Genesis. Najważniejszą premierę przygotował Blaupunkt. Od lipca 2004 rusza sprzedaż nawigacji z mapą Polski. Radio nawigacyjne z mapą będzie kosztować 3999 zł.
Audio na pokaz
Niewielka niemiecka miejscowość w pobliżu granicy z Francją co roku gromadzi większość producentów samochodowego sprzętu audio. Zjeżdżają tam przedstawiciele znanych marek z całego świata, by zaprezentować tegoroczne nowości przygotowane na sezon 2004.