Silnik pierwszego modelu (274 KM, V12 konstrukcji Giotto Bizzarriniego) w połączeniu z eleganckim nadwoziem i nowoczesnym, niezależnym zawieszeniem kół pozwolił od razu nawiązać równorzędną walkę z Ferrari. Firmie brakowało tylko prestiżu.Kolejne modele (a było ich wiele) wyrobiły firmie opinię producenta aut dynamicznych, dobrze wykonanych i o awangardowej stylistyce. Niestety nie niosło to za sobą sukcesu handlowego, dlatego i w przypadku tej firmy zmiany własnościowe następowały dość często. Ferruccio stracił panowanie nad marką w 1972 roku, później właścicielem znaczka z bykiem (obok mniej znanych osób) był np. Chrysler. Od 1998 roku Lamborghini przeszło pod skrzydła Audi.Warto wyróżnić 3 modele. Pierwszy to wytwarzany w latach 1974-88 Countach. Niesamowicie agresywne nadwozie o wysokości tylko 1,07 m miało drzwi unoszone do góry. Pierwszy motor to 3.9/375 KM, ostatni - 5.2/455 KM. Następcą było Diablo. Trzecie auto warte uwagi to potężna terenówka LM002 (1982-90) również z motorem 5.2.