Już w latach 30. XX w. najwięksi wytwórcy światowi zabiegali o współpracę z nim i jego firmą. Do jego stałych klientów należeli Amerykanie (przede wszystkim General Motors, ale nie tylko) oraz Francuzi, a nie będzie przesadą stwierdzenie, że wszystkie samochody włoskie z pierwszej połowy ubiegłego stulecia nosiły w sobie cząstkę jego geniuszu. Pininfarina był designerem, ale nie tylko. Miał wizję samochodu idealnego i pięknego. Jego ambicją było już w roku 1930, gdy założył swą firmę, przeniesienie najnowocześniejszych technik i technologii przemysłowych do motoryzacji. W niczym nie przeszkadzało mu, że sam był w stanie produkować tylko niewielkie serie. Pininfarina uwielbiał lotnictwo, pracował nawet w latach 20. na zlecenie armii włoskiej nad prototypowymi samolotami. Ale to auta uczyniły zeń gwiazdę światowej skali. Stworzył nie tylko "włoski styl", ale i modę na design, aerodynamikę, piękno linii... Wśród różnych zaszczytów, którymi go honorowano za wkład w przemysł, sztukę, a nawet architekturę, były doktoraty honoris causa akademii sztuk pięknych i największych uczelni europejskich związanych z motoryzacją oraz najwyższe wyróżnienia państwowe.
Battista "Pinin" Farina 1893-1966
Aż do czasów Pininfariny określenie "międzynarodowy" w świecie motoryzacyjnym sprowadzało się do tego, że albo jakiś konstruktor mieszkał kolejno w kilku krajach, albo że jakiś model samochodu mógł mieć karoserię wykonaną na zamówienie w innym kraju. Jednakże Battista Farina (ze względu na fakt, iż był najmłodszym dzieckiem w 13-osobowej rodzinie, przezywany był"Pinin") spowodował, że przemysł motoryzacyjny przeskoczył granice.
Auto Świat
Battista "Pinin" Farina 1893-1966