wprowadził innowację w postaci montażu auta na stalowej ramie zamiast na drewnianej, jak czynili to wówczas wszyscy. Produkcja samochodów osobowych trwała do 1917 r. Wtedy też ogromne zamówienia armii na auta ciężarowe skłoniły firmę do przestawienia produkcji. W 1933 r. Berliet budował już tylko dwa samochody osobowe. Ostatnim modelem był produkowany przez wiele lat Dauphine. W 1938 r. firma zaprezentowała na salonie paryskim nowy model tego auta, który miał wejść do sprzedaży w 1939 r. Nadwozie zostało zaprojektowane zgodnie z panującą "opływową" modą. Dla sprawdzenia koncepcji seria pilotażowa powstała z kompilacji tylnej części nadwozia Peugeota 402 i "amerykańskiego" przodu projektowanego specjalnie dla Berlieta. Niestety, wojna przerwała prace. Marius Berliet zmarł zaraz po jej zakończeniu. W 1967 r. firma została przejęta przez CitroĎna i do tej pory produkuje samochody ciężarowe. Prezentowany model napędzany był 4-cylindrowym, rzędowym, górnozaworowym silnikiem o pojemności 1990 ccm i mocy 115 KM. Pozwalał osiągnąć prędkość maksymalną 115 km/h.
Berliet Nouvelle Dauphine 1938
Marius Berliet rozpoczął produkcję samochodów w 1895 r. Już w 1902 r.
Auto Świat
Berliet Nouvelle Dauphine 1938